Als je ooit eerder bij een baas gewerkt hebt, maar niet aaneengesloten. Mag ik dat nu dan wel optellen?

Ik werk nu alweer 5 jaar bij een werkgever. 3 Jaar daarvoor heb ik ook al eens 3 jaar bij die werkgever gewerkt. Nu volgt er een ontslag ronde. Hoe langer je voor het bedrijf werkt hoe kleiner de kans is dat ik ontslagen wordt. Nu telt de werkgever de eerste drie jaar niet mee, omdat het niet aaneengesloten is, is dat terecht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dat je werkgever dat doet is terecht.
ronron1212
10 jaar geleden
reuzekneus dat heeft iets te maken met ontslagrecht enz misschien wil de werkgever ook wel anders maar als het om een reorganisatie gaat en deze is aangemeld bij het uwv gelden er bepaalde regels ook via de vakbonden.

Het beste antwoord

Het klinkt niet terecht, helaas is het wel toegestaan.
Al zit er een maar dag tussen die twee periodes, je contract is helaas pas vijf jaar geleden ingegaan.