mijn werk word overgenomen door een jonger iemand,en mij zetten ze op de dagen dat ze weten dat ik niet kan,want ik ben te duur.wat te doen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Tja. Ik zou normaal gesproken zeggen. Ga solliciteren. Het is duidelijk. Ze willen je eigenlijk weg hebben. Maar goed. het is crisis dus de banen liggen niet voor het oprapen.
Wat ze nu gaan doen is jouw proberen weg te pesten. Ze gaan jou op alle mogelijke manieren proberen dwars te zitten en ze gaan dossier opmaken. Dat betekent dat ze alle minpunten van jou gaan opschrijven om uiteindelijk bij ontslag door de rechter sterk te staan.
Je kan juridisch advies inwinnen bij een rechtswinkel of bij je eigen rechtsbijstand. Maar die doen niks zolang je niet iets zwart op wit hebt staan van een ontslagactie naar jou. Je moet ook vooral zelf alles opschrijven wat er gebeurd. Maak een dagboek van elk gesprek telefoontje en brief die je op je werk hebt. Dan is straks bij de rechter jouw dossier tegen dat van hun.
Het uiteindelijk ontslag zul je weinig tegen kunnen doen. De vraag is ook of je zelf nog wel bij zo'n bedrijf wilt werken. Het belangrijkste is gewoon dat je er zoveel mogelijk uit probeert te slepen. Probeer zoveel mogelijk mee te werken met hun plannen. Dan hebben ze het minste vat op jou. En blijft hun dossier zo dun mogelijk. Als het echt niet kan ga in gesprek en probeer samen met hun een oplossing te zoeken. Schrijf alles op wat er gebeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je iets meer vertellen. Wat voor soort werk doe je. Heb je een contract , zo ja wat voor. Heb je goed contact met je leidinggevende en zou je dit probleem ook met hem of haar kunnen bespreken?
Ziek melden zwaar zeggen dat je zwaar overspannen bent en n andere baan zoeken als je die hebt kan je n positief getuigschrift afdwingen is niet netjes maar dat is je baas ook niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je baas gaat naar het UWV en krijgt daar nog gelijk ook als hij met papieren over de financiën van het bedrijf aan komt zetten. Als dat minder is dan de jaren ervoor kan hij zelfs met nog het argument aan komen dat hij dit moet doen daar hij anders failliet gaat. Maar over die jonge werknemer zegt ie mooi niets. Houd er rekening mee dat hij jou over elk gewerkt jaar jou een maandsalaris moet betalen. Maar als hij zegt dat dit het faillissement van zijn bedrijf betekend komt hij zelfs daar ook nog onderuit als hij de papieren over de financiën van het bedrijf aan komt zetten. Als dat minder is dan de jaren ervoor kan hij zelfs met nog het argument aan komen dat hij dit moet doen daar hij anders failliet gaat. Maar over die jonge werknemer zegt ie mooi niets. Houd er rekening mee dat hij je over elk gewerkt jaar jou een maandsalaris moet betalen. Maar als hij zegt dat dit het faillissement van zijn bedrijf betekend komt hij zelfs daar ook nog onderuit. Gewoon je ziek melden dan zit ie de eerste 2 jaar nog financieel nog aan je vast en kan jij een andere baan zoeken. Al is de situatie nog zo bar slecht, neem nooit uit jezelf ontslag want dan heb je nergens recht op.