Over de opleidingen voor skileraar (en snowboardleraar) vind je informatie op deze websites: http://www.nationaleberoepengids.nl/Skileraar en http://www.nationaleberoepengids.nl/Snowboardleraar

"Opleidingen tot skileraar

Er zijn verschillende mogelijkheden voor wie Skileraar wil worden. De drie brancheverenigingen bieden cursussen en opleidingen aan waarna je als Skileraar aan de slag kunt, maar veelal bieden skischolen ook de mogelijkheid tot het volgen van een opleiding tot Skileraar.

Je moet wel altijd in je achterhoofd houden of je in binnenland of buitenland les wilt gaan geven en of de opleidingen wel erkend zijn. Sommige van deze opleidingen zijn namelijk alleen in het binnenland geldig en sommigen worden niet door de branche erkend. Een in het buitenland geldend diploma wordt meestal verkregen door een opleiding te volgen bij een van de buitenlandse brancheorganisaties."

"Opleidingen tot snowboardleraar

Een snowboardleraar die in het buitenland via een skischool les wil geven, moet hier een diploma voor hebben. Deze opleiding kan behaald worden na een cursus succesvol afgerond te hebben. Deze cursus kan zowel in Nederland als in het buitenland gevolgd worden. De diploma’s worden echter vaak maar in één land erkend, waardoor er dan alleen in dat land snowboardles gegeven kan worden. Een buitenlands diploma tot snowboardleraar biedt wel de mogelijkheid om in Nederland les te geven. Het behalen van een diploma om in een ander land snowboardles te geven duurt vaak tussen de 10 en 14 dagen. Een leraar die alleen in Nederland snowboardles wil geven kan dit ook doen na het behalen van de 6-daagse cursus die leidt tot het NSL-diploma."
Antoni
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor Oostenrijk (bijv.) eerst Anwärter, daarna Landes. Vaak kun je hier in meerdere landen mee les geven (behalve Frankrijk). Kijk ook eens hier:http://www.skiing.nl/tips/skileraar.html