Ontslag nemen of ziek melden?

Ik heb een schoonmaakbaan van 10 u per week,heb een vast contract bij het schoonmaak bedrijf.Maar door gezondheidsproblemen van mijzelf {al jaren} heb ik inmiddels flinke gezondheidsproblemen waaronder spierproblemen/stijfheid {fibromyalgie} en extreme vermoeidheid/lichamelijke uitputting. Voor mij is het schoonmaakwerk op dit moment dus echt to much...ik heb nu vakantie maar zie het niet zitten om weer terug te keren op de werkvloer.Alleen nu weet ik echter niet waar ik wijs aan doe..moet ik me ziekmelden? dan krijg ik veel gezeur met het bedrijf..of kan ik ook gewoon ontslag nemen? ik weet dat ik dan geen recht heb op ww..maar dat is toch al minimaal met zo'n klein baantje.Wat is wijsheid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Neem zo wie zo nooit ontslag , in jou geval zou ik me ziekmelden en daarna verder zien . Wat het bedrijf er van vind moet je niet naar kijken Als jij je zelf niet in staat acht om te werken met je gezondheid problemen moet je je dus ziekmelden

Kun je je problemen niet bespreekbaar maken? Dan is het misschien mogelijk om te kijken welke werkzaamheden nog wel mogelijk zijn en welke niet. Als ik dit zo lees krijg ik een beetje het idee dat het ook wat met niet meer willen werken te maken heeft, omdat het u teveel energie en kracht kost voor wat het u oplevert. Sowieso is het verstandig om dan eens te gaan kijken naar werk wat beter bij uw mogelijkheden past, dus door het eens met uw chef te bespreken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100