Moet ik een baan accepteren waarvoor ik andere uren moet werken?

Ik werk voor drie schoonmaakbedrijven.Onlangs ben ik schuldloos werkloos geworden voor een van deze objecten.Deze werkzaamheden vonden plaats van 7 tot 9 in de ochtend.Moet ik nu ook werk in de avonduren accepteren en waar vind ik de link,ik heb hierover niets kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je werkt en werkloos wordt en daarom een uitkering van de Overheid aanvraagt, komen er allemaal regels waar jij je aan moet houden. Een daarvan is dat je moet solliciteren om weer ander betaald werk te vinden.

Wanneer je het over kantoorwerk zou hebben, kan dat niet deze tijden, echter met schoonmaken is het logisch, dat gebeurt veelal vóór en ná het werk dat anderen doen, maar niet uitsluitend, het portiek waar ik woon wordt iedere maandag gesopt : overdag.

Je zult het contract, dat je getekend hebt toen je begon te werken bij deze werkgever, moeten nalezen op de kleine lettertjes, waar dit ongetwijfeld in beschreven staat.
Ook zou het in de CAO kunnen staan van de laatste onderhandelingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is geen antwoord,ik vraag om een link waarin duidelijk staat dat ik ook in de avonduren werk moet accepteren.Ik had ooit ergens gelezen dat dit niet het geval is maar kan het nergens terug vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De CAO van de CNV was onbereikbaar. Wel heb ik een link naar de CAO Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf van de FNV. Je zult dit zelf moeten downloaden en vervolgens moeten lezen, ik download niet. Uit de bron:
Cao Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf
In een cao vind je afspraken over loon, toeslagen, betaling van overwerk, werktijden, proeftijd, opzegtermijn, ontslag, vakantie of pensioen. Ook zaken als scholing, kinderopvang en vervroegd pensioen kunnen in een cao worden geregeld.
Download de cao Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf
Schoonmaak en Glazenwassersbedrijf 2012-2013 (302,35 Kb)
Schoonmaak en Glazenwassersbedrijf cao Arbeid en Gezondheid 2012-2015.pdf (464,17 Kb) http://www.fnvbondgenoten.nl/werk_en_inkomen/cao/cao's_facilitair/schoonmaak_glazenwassers/