Mag mijn 13-jarige dochter in de supermarkt als vakkenvuller werken?

Ik las op een site dat dat mocht, 13/14 jarigen. Klopt dit?

Onder supermarkt versta ik jumbo/ah/attent/spar/aldi, enz

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
23.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wettelijk gezien mag het wel, maar je 13 jarige dochter maakt weinig kans op een baantje in een supermarkt, ze mag nog bijna niet zelfstandig werken en dat is een beperking voor de supermarkt, om haar in dienst te nemen. Altijd een begeleider erbij laten lopen, is duurder dan 2 werknemers van 15 of 16 jaar aan te nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een winkel lopen zat mensen rond Crea, er hoeft niet iemand naast je te staan. Maar mijn zoon heeft al 4/5x gesolliciteerd bij de Dirk (ze nemen aan vanaf 14 daar) en hij wordt tot nu toe nog niet aangenomen, blijkbaar zijn er nog steeds iets oudere pubers die reageren en willen ze die nog wel liever, ook daar is het crisis, voor jou 10 anderen.

Antwoorden (2)

Ja dat mag.
"Kinderen van 13 en 14 jaar mogen helpen bij licht, niet-industrieel werk. Bijvoorbeeld:

Helpen bij lichte werkzaamheden in een winkel, zoals helpen bij het vakken vullen of helpen bij het inpakken."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vakkenvullen kan volgens de wet inderdaad. Er zijn voor 13/14 jarigen wel wat begrenzingen:

* Op een schooldag mag je niet meer dan 2 uur werken.
* Op zaterdag mag je niet meer dan 7 uur werken.
* Op zondag mag je niet werken.
* Per week mag je niet meer dan 12 uur werken.
* In de vakantie mag je niet meer dan 7 uur per dag werken en niet meer dan 35 uur per week.
* Je mag alleen werken tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds.

Sommige supermarktketens stellen een hogere leeftijdseis. Bijvoorbeeld AH: 14 jaar. Hoogvliet 14 jaar.