Kan ik een parttime baan accepteren om vervolgens toch verder te zoeken naar een fulltime baan? Zie ook de toelichting.

Deze vraag stel ik even apart van mijn vorige vraag, aangezien het weer een ander soort vraag is.

Op dit moment zit ik in de WW en kan ik mogelijk een baan krijgen voor 16 uur per week. Nu wil de situatie zo zijn dat ik een paar maanden werkelijk niks kon vinden en overal nul op het rekest kreeg en nu ineens ben voorgesteld voor verschillende banen, waarvan enkele fulltime. Het vervelende is dat ik echter moet afwachten of het wel iets kan worden met die fulltime banen.

Kan ik dan eigenlijk wel zonder problemen de parttime baan accepteren om later toch over te stappen naar een fulltime baan? Ik ben bang dat als ik eerlijk aangeef dat ik ook op zoek ben naar iets fulltime, dat ik de baan sowieso al op mijn buik kan schrijven. En ik wil zo graag weer werken en onder de mensen zijn, ook al is dat voor minder uren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja natuurlijk kan dit,het uwv ziet niets liever dat men volledig aan het werk gaat.

Let wel op de opzegtermijn als je een contract aangaat,dit is meestal een maand dus let er op dat dit in de arbeidsovereenkomst staat en niet dat je verplicht bent om een half jaar of jaar uit te dienen.

Kun je binnen de eerste maand van je partime job al beginnen bij je nieuwe fulltime baan,dan kun je dezelfde dag al tegen de werkgever zeggen dat je de dag erna niet meer terug komt.