Kun je halverwege de opleiding verpleegkunde al betaald gaan werken?

Ik wil me gaan omscholen, want ik kan geen werk vinden, maar heb niet de financiën om zo'n opleiding te betalen.

10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

In principe werken leerling verpleegkundigen gewoon in een ziekenhuis of zorginstelling.
Dus ja, je kunt (en moet zelfs) werken, om ervaring op te doen.
Het hangt dus van de instelling af waar je je opleiding doet.
Hier is bijv. een vacature voor een leerling verpleegkundige:
http://www.zorgenwelzijnplein.nl/vacatures/vacatures/24936?utm_source=Indeed&utm_medium=organic&utm_campaign=Indeed

En verder hangt het van je leeftijd en vooropleiding af, of je de opleiding helemaal zelf moet betalen.

Werken en leren?
Als je de opleiding via de beroepsbegeleidende leerweg wilt doen, moet je zelf op zoek naar een zorginstelling. Je gaat dus solliciteren naar een functie als leerling verpleegkundige. Je kunt bij een ROC informeren waar je dit het beste kunt doen. Veel ROC's kunnen bovendien bemiddelen tussen jou en het leerbedrijf.

http://www.youchooz.nl/opleidingen/verpleegkundige-mbo/99/eisen-toelating/2