Wat is mijn salaris met het VVT cao ( Huishuidelijk hulp thuiszorg)?

Kom er met de loonschalen niet uit.

ik begin als startende huishoudelijk hulp.
Ben zelf 26 jaar.
Ik ga een switch doen dus een totale andere baan.

Vandaag gesprek gehad, aangenomen.
Alleen gesprek over financiële gedeelte komt nog.

.

Wat gaat mijn uurloon worden ik kom er niet uit in de cao vvt.
schaal is ??

Minimum loon 2013 --|> € 9.42 per uur voor een 36 uur
€ 8.92 --> 38 uur
€ 8.48 --> 40 uur.

ik krijg een nul uur contract, na een periode word er gekeken hoeveel uur ze me nodig hebben die uren krijg ik.

Toegevoegd na 27 seconden:
in reactie link

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.fbz.nu/files/CAO's/VVT/CAO_VVT_2012-2013_[1].pdf

Het beste antwoord

Heb op internet gekeken en zie dat zowel FWG 10 als FWG 15 van deze CAO gebruikt wordt voor de huishoudelijke hulp in de thuiszorg. Je zou dus eerst moeten weten in welke FWG jouw functie valt.

Als ik uitga van FWG 10, eerste aanloopperiodiek: euro 9,02/bruto uur of het naar uurloon teruggerekende minimumloon, als dat hoger is

Als ik uitga van FWG 15, aanloopperiodiek: euro 9,36/bruto uur

(Tabel met salarissen van 01-06-2012. Die euro 9,36 zal niet meer van toepassing zijn want het naar uurloon teruggerekende minimumloon is hoger, althans bij een 36-urige werkweek.)

Je begint derhalve - als ik het goed beoordeeld heb - op of rond het minimumloon. Daarna wordt het jaarlijks meer.

Verder geldt:
"Indien een werknemer, direct voorafgaand aan zijn indiensttreding reeds in een andere onder de werkingssfeer van deze CAO vallende instelling in een zelfde, volgens dezelfde salarisschaal gehonoreerde functie werkzaam is geweest, wordt ten minste de in deze functie verworven salarisanciënniteit in de nieuwe functie gehandhaafd."
Computoon