Hoeveel verdient een piloot?

Bij de KLM bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 3 minuten:
En hangt het af of je korte of lange afstanden vliegt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij verdient naar mijn mening minstens 500.000 per jaar, en een goede plaats in de hemel voor elke geslaagde vlucht. Of hij dat allemaal ook krijgt, is een ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van je werkervaring als piloot.
Ik denk een nieuwe piloot de helft minder verdiend vanwege de recessie

Het beste antwoord

De startsalaris van een piloot bij de KLM is ongeveer 49.000 euro per jaar. Dit salaris kan binnen 10 jaar oplopen tot 100.000. Daarna is het afhankelijk hoe je ontwikkelt enz. Maar een topsalaris voor een piloot ligt rond de 150.000 euro p.j.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

al gauw 150.000 per jaar

Toegevoegd na 15 seconden:
euro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piloot met HBO opleiding vanaf ±150.000 euro per jaar als ik google raadpleeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af, welke functie (co-copiloot, copiloot of captain) ze zijn, op welk type vliegtuig ze vliegen, en hoe lang ze in dienst zijn, hoeveel vlieguren ze hebben in het totaal, en bij die ene maatschappij waar ze op dat moment vliegen. Kan je dus niet zo maar een antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een KLM piloot op een boeing 747 zit rond de 200.000 per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ca. €150.000 tot 250.000 per jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Salarisopbouw gaat via dienstjaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderaan staat toch echt: Gemiddelde salaris : 100.000 - 120.000 euro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volges mij is dat het extra wat hij beurt als vakbond medewerker bij die club.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is hij geboren in 1929, bestaat uit 400 stukjes, is gemiddeld 42,5 jaar oud (over die hele tijd?), en bestaat hij voor 95% uit man, naaldhakken wellicht? :-D haha, tja ik weet het antwoord ook niet precies hoor ;-)
Tussen de 27.000 en 175.000 per jaar, volgens KLM Flight Academy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De antwoordenney als bron de KLM Flight Academy kloppen; ik zou er nog aan toe willen voegen dat sommge piloten (bijvoorbeeld bij rondvluchtbedrijcen of sommige low-cost maatschappijen minder kunnen verdienen, en sommige ook meer, bijvoorbeeld als je er managementfuncties bij doet of bereid bent om in China of het midden-oosten te gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totale Bruto Jaar Salaris 150,000 euro...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedenk wel dat de opleiding erg duur is.
dus als je eenmaal werk hebt dan verdien je zeker goed.
maar als je na je opleiding geen werk vind dan zit je met een enorme schuld van zo'n 100.000 euro.
maar als je een goede piloot bent kun je zeker goed verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Topsalarissen in een Boeing747 tot 250.000 had ik ergens gelezen maar startsalaris is bij KLM 47.000

Ik weet natuurlijk niet of dit echt klopt maar ik vertrouw die site wel