Waarom zou je in Nederland nog werken?

Graag jullie mening geven want ik heb dit nodig voor mijn stageopdracht. dank u !!!!!

Toegevoegd na 27 minuten:
het is de bedoeling dat ik hier een klein verslag van maak en uitwerk met vragen als: hoe dacht men hier vroeger over en hoe in de toekomst. tevens mag ik er ook een voorbeeld bij geven en de grote waarom dat dit zo is. Dus graag zo uitgebreid mogelijk hoe jij erover denkt. alvast bedankt !!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (26)

Om geld te verdienen?

Wat wil je precies met deze vraag? Verklaar je nader alsjeblieft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zouden we niet werken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook werken omdat je het leuk vindt.
14 jaar geleden
als je niet werkt wordt je kringetje erg klein, en voel je je sneller geisoleerd dan wanneer je wel meedraait met de maatschappij.
14 jaar geleden
Om geld te verdienen. We kunnen niet met z'n allen een uitkeringkje hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ligt nogal voor de hand toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze manier kun je je horizon verbreden dat lukt thuis tussen 4 muren minder. Plus dat je op deze manier geld binnen krijgt (en de sociale contacten zijn ook mooi meegenomen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat werken mij veel meer plezier en... geld oplevert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werken is leuk, je ontmoet collega´s, je hebt een dagstructuur, je bent nuttig voor anderen. Niet werken is stomververvelend, vraag dat maar aan werklozen en zieke mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je niet wilt teren op de zak van anderen als je prima in staat bent zelf je geld te verdienen.

Omdat iedere dag thuiszitten na een weekje toch wel heel erg gaat vervelen.

Omdat je genoeg geld wilt verdienen voor een goed leven in plaats van alleen genoeg geld te krijgen om te overleven.

Omdat een baan een goede manier is om diverse sociale contacten te hebben.

Omdat je 's avonds graag je partner iets te vertellen wilt hebben over je dag en graag over zijn/haar dag wilt horen, terwijl je als je allebei iedere dag de hele dag thuis zit, niet zoveel te vertellen hebt.

Omdat je je graag wilt ontwikkelen door middel van zinvolle bezigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er niemand meer zou werken zou er helemaal niks meer zijn
geen winkels. fabrieken, ziekenhuizen, etc.
je zou dan alles voor jezelf moeten doen. je eigen eten verbouwen je eigen huis bouwen.
14 jaar geleden
Omte kunnen blijven leven. En eventueel je vaste lasten te betalen...
Maar als je genoeg geld aan de kant heeft zoals een miljoentje ofzo, dan hoef je niet te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om bij te dragen aan de maatschappij, aan het werk dat te verzetten is.

Vroeger gingen ze waarschijnlijk ook met z'n allen (alle mannen) jagen. Er was geen die "thuis" bleef om lui te wachten dat de rest met het eten thuis kwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om geld te verdienen, om lekker bezig te zijn, voor de sociale contacten, om door het geld leuke dingen te kunnen do, omdat het land door moet draaien en iemand moet dat toch doen.
Maar geloof me, na een tijdje in de WW gelopen te hebben zijn geld, sociale contacten en het gevoel nuttig te zijn de grootste drijfveren!!!

Ik denk dat dit voor het verleden, het heden en de toekomst geldt. Er moet gewerkt worden om het land te laten bestaan en iedereen heeft geld nodig om te leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ledigheid is des duivels oorkussen.
Werken is goed voor een mens.

Toegevoegd na 9 minuten:
Werken is eigenlijk vooruitgang, de wereld wordt er ook beter door.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik ken ook wat mensen die niet willen werken gewoon, maar ze zijn allemaal (helaas) in het criminele circuit gekomen, ik denk grotendeels daardoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je gillend gek wordt als je de hele dag thuis zit.
Omdat als iedereen denkt van, goh ik kan ook van een uitkering leven, er geen geld meer binnen komt om de uitkeringen te betalen.
Omdat werken ook leuk kan zijn.
Omdat je dan nog iets nuttigs doet met je leven.
Omdat je meer geld binnenhaalt dan wanneer je een uitkering zou krijgen.
Omdat het asociaal is om op het geld te teren van mensen die er WEL voor werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je het leuk vind.
Omdat je geld wilt verdienen
Omdat je graag contact met anderen hebt
Omdat je pensioen opbouwd voor later
Om jezelf een dag invulling te geven
Omdat het nuttig is
Omdat je niet op andermans zak wilt teren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om onze maatschappij te laten draaien, moet er veel dingen gedaan worden.
Dus er is een mooi systeem bedacht,dat heet werken, als we dat met z'n allen doen, "draait"de maatschappij, wordt er daardoor geld verdiend, kunnen we onze energie, belangstelling, hartstocht ergens in kwijt en maken we onszelf nuttig.
Het is ook erg goed voor je mentale en fysieke gesteldheid om iets te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het onder andere maatschappelijk wenselijk is en mensen zijn daar gevoelig voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eigenlijk nergens een antwoord gezien op de vraag.
Iedereen geeft antwoord op de vraag : Waarom zou je nog werken? Maar de vraag is : Waarom zou je in NEDERLAND nog werken ?

Ik kan daar overigens geen antwoord op geven. Ik zie namelijk niet wat het verschil is tussen Nederland en andere landen als het gaat om werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is een land waar je vrij gemakkelijk een uitkering kunt krijgen als je niet werkt. Dat is in lang niet alle landen zo.
Tov van een paar decennia geleden is "het werken" of Arbeid in west-europa en in casu nederland veel minder aantrekkelijk geworden omwille van vele factoren : stress, angst voor delocalisatie of oneerlijke concurrentie uit de lage loonlanden, files, prestatienormen. Indien ik jong zou zijn, wil ik ernstig overwegen in welk land ik het liefst zou werken zowel om geld te verdienen als omwille van je zelfontplooiing. Ernstige studies evenwel wijzen uit dat de scandinavische landen de meest sociale landen zijn en de mediterraanse de meest gelukkige. Maar je kunt moeilijk even de trein nemen naar Zweden en 'savonds terug aan de azurenkust ontspannen en met de buren kletsen over het werken in de polders.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je na een bepaalde periode thuis zitten jezelf kan gaan vervelen (hoe vul je je dag)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan leven om te werken, maar de meeste mensen werken om te leven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk zelf om de volgende redenen:

- om mijn huis, eten, kleding, telefoon, auto, vakantie en andere dingen zelf te kunnen betalen en daarvoor niet afhankelijk te zijn van de overheid of van anderen.
- om me nuttig te maken en in te zetten voor de maatschappij
- om mezelf verder te ontwikkelen
- vanwege sociale contacten

Ook als ik 10 miljoen euro zou winnen zou ik niet stoppen met werken, mogelijk alleen wat minder uren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je hobby's maar genoeg geld opleveren hoef je niet te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je taal Nederlands is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben alleenstaande ouder met twee kinderen.
Ben 12 jaar geleden (weer) begonnen met werken, toen de kinderen naar de kleuterschool gingen.
Heb in die 12 jaar nog nooit hoger loon gehad dan een bijstandsuitkering. Dan vraag je je wel af: waarom zou ik gaan werken, als het mij geld kost ipv oplevert. Maar ja, ten eerste is het verplicht, en ten tweede voel ik me ook schuldig naar de maatschappij toe als ik thuiszit van belastingcenten, terwijl ik kan werken.
En nu ze wat ouder zijn werk ik ook gewoon fulltime.
Maar de uitkeringen zijn te hoog of het loon te laag. Een alleenstaande moeder krjgt 90 % van het minimumloon, een echtpaar zelfs 100% van het minimumloon. Thuiszitten loont dus.