Waarom zijn de pensioenen *na alle maatrelen* nog STEEDS onbetaalbaar?

Ik zag het nieuws vanmorgen en werd zó boos...
Ze hadden het WEER over dat de pensioenen onbetaalbaar zijn of worden... hervormingen dit, premies hoger dat, Vergrijzing zus en fondsen verliezen *ONS* geld...

Terwijl dat de afgelopen jaren al vaker gebeurde, men steeds zegt, we nemen deze en deze en deze MAATREGELEN zodat de pensioenen weer veilig zijn...

Iedereen haalt diep adem en denkt, okay, het is veilig.

en nu WEER!!! Worden we voor de gek gehouden? want ik begrijp het niet.

Kunt u mij uitleggen hoe dat komt, van de pensioenen?

Toegevoegd na 5 uur:
* maatrelen moet zijn maatreGElen natuurlijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat je voelt dat het niet waar is, omdat je voelt dat het als gelogen overkomt... Daarom wordt je er boos over... Ze liggen altijd te z**ken daarover... Ze blijven maar aan de gang en het is ons geld dat niet goed gaat, waar niet goed voor gezorgd wordt... Het voelt zo onwaar aan allemaal, wat ze zeggen...Zo onredelijk...

Ze krijgen het niet opgelost, omdat alle maatregelen tot nog toe niet geholpen hebben en ze nog steeds onbetaalbaar zijn... Dus moeten er weer nieuwe maatregelen op de plank komen en daar ging dat nieuws over vanmorgen...

Twee kanten: 1. je wordt inderdaad in de maling genomen 2. het rekenmodel houdt niet met alle factoren rekening De pensioenfondsen hebben er baat bij de situatie minder rooskleurig voor te stellen. Er zijn in de kraneten verschillende artikelen gepubliceerd van experts, die de beweringen van de pensioenfondsen aanvechten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100