Waarom praten Amerikaanse veilingmeesters zo ontzettend snel?

Echt het nut snap ik niet want je verstaat het ook niet.

blablablaablalablabla 100 blablablalalalba 150 brabbablablababa 200 and sold

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Stel je een veilingklok voor: daarop is zichtbaar wat de inzetprijs is, bijv. 150 euro.
De wijzer begint te lopen te en telt af ('blalalablablablalabblala.......' ) jij drukt op de knop en de wijzer stopt: 75 euro! Verkocht aan jou voor 225 euro! (= inzet plus de afslag). Dit voorbeeld is om uit te leggen wat de Amerikaanse veilingmeester eigenlijk verbeeldt: een soort telklok.

De Amerikaanse veiling meester maakt met zijn 'moaning' geluiden het tussentijdse oplopen van het te bieden bedrag hoorbaar en reageert met een concreet getal te noemen als een van de aanwezigen zijn hand op steekt waarna deze het dan gekocht heeft (sold).

Vooral de Amerikaanse plattelands auctions (veilingen) zijn een verzameling van riten en tradities die uit een ver Angelsaksisch verleden stammen en waaruit dat 'moanen' vandaan komt.
Auctions waar de veilingmeester er soms een ware show van maakt zijn vooral die van onroerend goed, auto's en (semi) Art.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke antwoord! Eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel ;-)

Andere antwoorden (3)

Dat doen alle veilingmeesters ook in Nederland doen ze dat. Dat is nu eenmaal de werkwijze van veilingmeesters.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin, ik Nederland praten ze niet in een snelle brabbel...
ronron1212
11 jaar geleden
O is dat zo ga eens naar de bloemenveiling de vis afslag en luister eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Echt wel! Alleen versta je er daar meer van omdat je gewend bent aan Nederlands. Of je hebt toevallig een keer een langzame veilingmeester aan 't werk gehord.
ronron1212
11 jaar geleden
denk ik ook stippel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs op een veiling voor een goed doel (kerk ofzo) praten ze hier snel maar inderdaad dat kun je beter verstaan dus lijkt het langzamer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laatst heb ik Cash op Zolder gekeken een tv programma op Ned 2 en daar praten ze toch echt wel heel veel minder snel dan de Amerikanen doen. Snappen jullie met dit voorbeeld nu misschien wat ik bedoel?
ronron1212
11 jaar geleden
Dat is toch geen echte veiling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De veilingen in het programma zijn echte veilingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je deze veilingen dan vergelijkt met de veilingen in Amerika is het nog al een verschil.
Een veilingmeester praat zo snel om mensen hun aandacht erbij te houden, als hij langzaam gaat praten raken mensen afgeleid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn juist maar als hij snel praat kan hij ook meer artikelen in een bepaalde tijd onder de hamer brengen. En de mensen die in de zaal zitten die begrijpen heus wel wat hij zegt want dat zijn vaak mensen die geregeld naar veilingen gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt ook +.