Mijn moeder is gastouder (thuis) en ik heb een diploma om als gastouder te werken. Kan ik bij haar thuis werken?

Kan ik bij mijn moeder in dienst gaan? Als gastouder mag je maximaal 5 of 6 kinderen hebben. Als ik samen met haar gastouder wordt, kan dit dan verdubbeld worden, of zijn we dan een mini crèche? Dan moeten we namelijk allemaal vergunningen hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag als gastouder enkel op jou eigen adres maximaal 6 kinderen met inbegrip van het eigen kind op het adres ontvangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt sowieso niet. Aangezien mijn moeder naast haar 4 eigen kinderen elke dag 6 kinderen opvangt en het is elke keer nog door de inspectie gekomen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor inspectie is er geweest? GGD? GGD heeft geen bevoegdheid betreffende het aantal kinderen, dat dient gecontroleerd en gehandhaafd worden door e gemeente. Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen is er heel duidelijk in: Artikel 1 gastouderopvang: kinderopvang: a. die plaatsvindt door tussenkomst van een geregistreerd gastouderbureau; b. die plaatsvindt in een gezinssituatie door een ander dan degene die als ouder op grond van artikel 1.5, eerste lid, aanspraak kan maken op een kinderopvangtoeslag onderscheidenlijk een tegemoetkoming of diens partner; c. waarbij de opvang plaatsvindt: 1°. op het woonadres van de gastouder, met dien verstande dat op dit adres niet meer dan een voorziening voor gastouderopvang is gevestigd, 2°. op het woonadres van een van de ouders van de kinderen voor wie de gastouder opvang biedt, dan wel 3°. op twee of meer van deze woonadressen; en d. bestaande uit de gelijktijdige opvang van ten hoogste zes kinderen, waaronder begrepen de bloedverwant of aanverwant in de neergaande lijn van de gastouder of zijn partner, die in belangrijke mate wordt onderhouden door de gastouder of zijn partner en op hetzelfde woonadres als de gastouder staat ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en de leeftijd van tien jaar nog niet heeft bereikt. Met een bloedverwant of aanverwant in de neergaande lijn wordt gelijkgesteld een pleegkind dat de leeftijd van tien jaar nog niet heeft bereikt;
ronron1212
11 jaar geleden
Klopt theodbn Je bent niet goed op de hoogte als je een opleiding hebt gehad en je diploma hebt Eloisha