Om psycholoog te worden mag je van alle richtingen kiezen (N&T,N&G,E&M,C&M) Mag je ook voor psychiater van alle richtingen kezen of alleen van N&G?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Om psychiater te worden moet je eerst gewoon geneeskunde studeren en je daarna specialiseren tot psychiater, niet anders dan dat je cardioloog wilt worden of huisarts.

Om geneeskunde te gaan studeren heb je 1 van deze twee profielen nodig:
Profiel Natuur en Gezondheid met biologie, scheikunde, wiskunde A of B aangevuld met natuurkunde
Profiel Natuur en Techniek met wiskunde, natuurkunde en scheikunde, aangevuld met biologie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik echt niet Cultuur & Maatschappij kiezen als ik psychiater wil worden? :( Want ik wil psychiater worden, want je verdient daar VEEL meer geld dan psycholoog. En ik wil na 5 havo 2 jaar vwo doen zodat ik naar de universiteit ga, maar dan moeten mijn cijfers boven de 7 zijn. Maar het probleem is dat ik superslecht in scheikunde & natuurkunde ben (vooral natuurkunde) dus ik weet niet wat ik moet doen :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja logisch dat je dan veel meer gaat verdienen: als psychiater ben je ARTS! Om geneeskunde te studeren moet je echt hebben wat hier boven staat en als je nu al moeite hebt om je HAVO cijfers boven de 7 te krijgen wordt het helemaal lastig om je VWO cijfers om een hoog niveau te krijgen want geneeskunde is een lotingstudie en hoe hoger je cijfers hoe meer kans je hebt om ingeloot te worden. Als je dan ook nog eens slecht bent in natuur- en scheikunde kun je het wel vergeten en weet je wel wat je moet doen!