Heeft 22 jarig thuiswonend kind bij baan verlies (jaar contract) recht op ww uitkering of moeten de ouders voor al haar kosten opdraaien ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belangrijk is te weten hoe lang ze gewerkt heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na haar 21ste zijn jullie in principe financieel niet varantwoordelijk voor haar verder heb ik geen idee een goeie vraag dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is idd geen kind meer, heeft tot opheden 5 jaar gewerkt,
ik hoorde onlangs dat kinderen het huis uit gejaagd worden om te voorkomen dat ouders hoge kosten kregen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraagmo is de vraagplaatser als gast 132342 ik was niet geregistreed maar nu dus wel !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze 5 jaar gewerkt heeft heeft ze recht op ww.
Ook als ze thuis woont. Kinderen het huis uit jagen gaat erg ver maar ik maak het zelf ook mee nu mijn zoon een werken/leren opleiding volgt.
Door zijn inkomen vervalt de huurtoeslag, dat scheelt mij 150 euro in de maand, daarnaast wordt hij 18, dus geen kinderbijslag, lager kindgebondenbudget en zijn half wezen pensioen vervalt, ook omdat hij werkt, dat is nogal wat, ik ben nog aan het rekenen hoe we dit gaan oplossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nelly3 bedankt voor je reactie, jouw positie is nog vervelender zie ik. Erg triest allemaal, waar hebben we op gestemd :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nelly: dat wordt kostgeld betalen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt logisch Pelle, maar ook hij heeft zijn onkosten.
Zorgverzekering +/- 40, schoolgeld 1100 per jaar +/- 80 per maand, rijlessen 240 per maand( tijdelijk), boeken en andere school spullen 15, sportschool 34, onderhoud mountainbike 10,
Dat is al ruim 400 euro, zonder kleding, telefoon,kapper, zakgeld sparen en zijn vriendinnetje ;-)
Zolang hij dus rijlessen heeft houd hij echt weinig over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, maar ergens een kamer huren kost meteen al 400 euro!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou hij idd niet kunnen betalen, en hij is goedkoper uit als hij thuis woont, dus moeten we samen kijken hoe we het gaan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat verdient hij nu per maand?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongeveer, 550 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dat is wel weinig maar ik begreep dat hij werkt en leert? Geen tijd om er nog op andere tijden bij te werken of doet hij dat al maar krijgt hij zo weinig bij het leer/werkbedrijf?

Antwoorden (4)

Als je in totaal maar 1 jaar hebt gewerkt dan heb je recht op 1 maand ww. Daarna heb je nergens meer recht op.
11 jaar geleden
Wanneer je volwassen bent en gewerkt hebt, maakt het niet uit waar je woont: Je hebt zelf meebetaald voor het recht op een eventuele ww uitkering.

Kortom: Wanneer je je baan kwijtraakt heb je recht op ww.
De duur van de ww uitkering is wel afhankelijk van de tijd dat je hebt gewerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tijd dat je werkt bouw je WW op.
Als je geen werk meer hebt, dan heb je recht op een ww uitkering. meer kan je lezen op de site van het UWV.
(zie de bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste gast132342,

Je wilt weten of een thuiswonend kind recht op WW-uitkering heeft.

Of je aanspraak kan maken op een WW-uitkering, hangt af van je arbeidsverleden en niet van je woonsituatie. Uit je bericht kan ik niet afleiden of er voor het genoemde jaarcontract ook gewerkt is.

Of je recht hebt op een WW-uitkering hangt af van diverse voorwaarden.
Meer informatie over de voorwaarden van een WW-uitkering vind je hier: http://bit.ly/vcVYoP

De WW-uitkering kun je één maand voordat je werkloos word aanvragen. Dat kan via www.werk.nl. Daar kun je ook inschrijven als werkzoekende.

Actuele informatie over het recht op WW vind je hier: http://bit.ly/AEEcNI

Met vriendelijke groet,

Keja
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare