Wat zijn algemene werkzaamheden in een winkel zoals de Xenos? zie toelichting

Ik ben dringend opzoek naar een bijbaan, en nou komt er in december in mijn dorp een Xenos filiaal.
Nou is mijn vraag wat moet je zoal doen op een werkdag bij de Xenos of soortgelijke winkels als de Xenos.

Ik kan bijv. echt niet achter de kassa (vanwege mijn rekenprobleem, heb het wel een keer geprobeerd maar ging gewoon echt niet) dus wat kan je dan nog meer doen behalve achter de kassa? En mag je dat aan geven? hoort een werkgever daar rekening mee te houden?

ps: ik kan nog geen info vragen omdat er nog geen vacature voor een filiaal in mijn woonplaats is, dus vandaar dat ik op Goeievraag alvast de vraag stel.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Toegevoegd na 1 minuut:
Zijn er mensen die bij de Xenos werken en hier van af weten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je kunt beter solliciteren naar een winkelfunctie in een hele grote winkel want bij de Xenos moet je ook gewoon achter de kassa kunnen. Soms lopen er hier maar 2 of 3 mensen in de winkel en als er daarvan 1 niet aan de kassa kan is het al bijna niet mogelijk dat een ander pauze houdt.

Nee, een werkgever hoort alleen rekening te houden met problemen die later ontstaan, bijv medische problemen waardoor je bepaald werk niet kan doen.

Heb je nooit achter een kassa gewerkt die volledig met streepjescodes werkt en waar je alleen kunt pinnen? Ik zou voor zoiets gaan als ik jou was of dus werk zoeken in een grotere winkel waar je ook verkoopmedewerkers hebt. Die helpen met uitzoeken, vullen de vakken aan en informeren de klanten.

Kijk eens bij postnl die hebben wel werk nu als bijbaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah bij de kinderboerderij is wel wat anders, daar pinnen ze niet. Relax en laat dat niet voor eeuwig jou denken dat je niet met een kassa kunt werken. Ga eens gewoon solliciteren bij een supermarkt ofzo daar doe je alles met de streepjescode en de meeste mensen pinnen gewoon. Bij onze supermarkt heb je ook kassa's waar alleen gepind KAN worden maar ik weet zeker dat je na een paar uur uitleg heus wel achter de kassa zit als je niet eerst alles hoeft op te tellen. Je hoeft alleen maar te leren teruggeven en dat heeft iemand hier boven al uitgelegd.

Andere antwoorden (2)

Ik denk het bij houden van de winkel
Vakkenvullen Alles na kijken op data
Spiegelen Kijken of de vakken er netjes bij staan
en de winkel schoon houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Vragen van klanten beantwoorden en het magazijn in orde houden kunnen ook bij de werkzaamheden horen.
Vakken vullen, prijskaartjes verwisselen, spiegelen, klanten in de gaten houden, stoffen, vegen en dweilen, koffie zetten en afwassen, reclameborden buiten zetten, kortom werk genoeg buiten de kassa om, misschien is het wel verstandig om te gaan oefenen met kassageld, je kunt hiervoor speelgoedmuntjes en briefjes nemen, dan neem je een oude kassabon of laat je iemand het te betalen bedrag noemen en verzin jij of iemand anders met welk bedrag er betaald wordt, dan neem je het wisselgeld en tel je terug van klein naar groot , bijvoorbeeld ik moet 6, 45 betalen en geef jou een tientje, dan geef jij 5 cent en zegt: 6,50, dan geef je 50 cent en zegt: 7,00, dan geef je een euro en zegt: 8 euro, dan geef je 2 euro en zegt: en dat is 10. Oefening baart kunst. Ik denk niet dat het verstandig is aan te geven dat je geen rekenwonder bent, wel is het goed om je sterke punten aan te geven.
Succes!