Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een officiele naam voor iemand die contact opneemt met andere bedrijven?

Hallo,

Wat is de officiele naam voor iemand die contact opneemt met andere bedrijven om bijvoorbeeld producten aan te vragen.

Hiermee bedoel ik de baantitel.

thx,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Vertegenwoordiger of inkoper bedoel je misschien?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meer iets van communicatie bedoel ik
dat is de PR-man/vrouw. public relations!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller heeft het over iemand die producten aanvraagt.
Dat is niet echt typisch het werk van een PR man of vrouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ lijkt mij na het lezen van de bovenstaande reactie een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt @crea. @mevrouwvandenberg: "de naam voor iemand die communiceert met andere bedrijven. Hoofd-communicatie ofzo?" dit is wat vs op mijn vraag om meer duidelijkheid toevoegde (in bovenstaande reacties onder de vraagstelling), vandaar mijn antwoord.
Als je iemand bedoelt die produkten inkoopt: Die noem je een inkoper.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu je reactie op een eerder antwoord: Een inkoper moet ook communiceren. Iedereen in elk bedrijf moet communiceren ongeacht wat voor functie hij precies heeft. Ik vind je vraag nog steeds erg onduidelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu je reactie op een eerder antwoord: Een inkoper moet ook communiceren. Iedereen in elk bedrijf moet communiceren ongeacht wat voor functie hij precies heeft. Ik vind je vraag nog steeds erg onduidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht bij je vraag meteen aan een acquisiteur, maar dat is meer iemand die klanten probeert te werven, of adverteerders, of andere mogelijke bronnen van inkomsten of relaties. Dus niet specifiek producten. Dat laatste kan ook onder heel veel verschillende functies vallen natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding