wil een snuffelstage lopen bij een huisartsen praktijk De ene zegt mag niet ivm privacy En de andere doet niet moeilijk. Wat is de regel hiervoor?

Ik heb nu een half dagje gevonden.

Vaak kreeg ik deze reactie:
Mag niet ivm privacy, dat zijn de wettelijke regels.

Maar waarom doen een aantal niet moeilijk en laten je gewoon kijken?

Is zijn er geen regels voor en zeggen ze gewoon wat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Ik heb die opleiding gedaan en wij mochten absoluut geen stage lopen bij je eigen huisarts en liever ook niet in je eigen dorp omdat je dan veel te veel mensen tegen komt die je kent en dat is niet prettig.

Bel dus een huisartsenpraktijk op minstens 10 km afstand en vraag of je daar een dagje mag meelopen met de doktersassistente.

Pas als je je diploma krijgt leg je een eed of gelofte af ivm geheimhouding, daarvoor niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja kan je rustig doen, MITS je een geheimhoudingsverklaring tekent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Artsen zijn zelf ook begonnen met stages. Dus is het gewoon mogelijk. Maar dan moet de stage wel een serieus doel hebben. Een snuffelstage klinkt voor sommige artsen niet serieus genoeg.
Verder is het zo dat als je dan toch eenmaal bent toegelaten, zal de arts bij elke patiënt van te voren toestemming moeten vragen.