Mag je een 2e baan hebben naast een parttime contract in de beveiliging?

Ik werk dus parttime en wil graag een 2e baan aannemen. Mag dit ook in de beveiligingswereld zijn of moet het iets anders zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Als het goed is staat dat keurig in je contract vermeld.
11 jaar geleden
In een contract kan een 'verbod op nevenwerkzaamheden' bestaan en dat artikel kan worden toegepast als iemand bij een 'collega-bedrijf' gaat werken.

Ook als dit artikel niet vermeld is in je arbeidsovereenkomst is het advies: raadpleeg je werkgever voor je verdere plannen maakt en laat diens antwoord schriftelijk vastleggen.

(NB: het eventuele 'concurrentiebeding' dat in de arbeidsovereekomst staat, heeft hiermee niet van doen. Dat wordt pas van toepassing als je uit dienst gaat.)
Computoon
11 jaar geleden
Hallo, ik ben personeelsfunctionaris in de beveiliging. Als het goed is staat er in de algemene voorwaarden van het bedrijf dat ze het niet op prijs stellen als je beveiligingswerkzaamheden voor een concurrent verricht. Je kunt het dus het beste eerlijk bespreken met je bedrijf. Overigens is het vaak moeilijk twee banen te combineren in de beveiliging vanwege de onregelmatige werktijden.