Eerste werkdag, waar moet ik me melden?

Ik heb binnenkort mijn eerste werkdag bij een kleine supermarkt. Het enige wat ik weet is hoe laat ik moet beginnen.

Maar als ik er dan ben, waar moet ik me dan eigenlijk melden? Of wat moet ik doen? Ik wil graag goed overkomen.

Er is geen informatiebalie, dus ik kan het wel aan een kassamedewerker vragen... maar ja, wat kan zij voor me betekenen?

Ook loopt mijn baas regelmatig rond in de winkel, moet ik hem aanspreken? Maar wat moet ik dan zeggen? Maar wat als hij niet rondloopt, wat dan?

En ik kan ook zelf naar achteren lopen (wat dus alleen voor de medewerkers is). Maar straks is er niemand, sta ik daar dan, en ik wil ook zeker niet brutaal overkomen.

Meer opties heb ik eigenlijk niet.....maar ik vind ze allemaal slecht.

Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
knap, om daar zo'n probleem van te kunnen maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daarom ben ik blij dat deze site zo anoniem is. Als je ook maar iets hebt wat afwijkt van 'de norm' (in mijn geval: overal druk over maken. Daar zitten nog heel veel dingen achter, maar als ik alles neerkalk vergaat mijn anonimiteit) dan word je al meteen raar gevonden. Of je wordt knap gevonden dat je van niets een probleem maakt, zoals u suggereert. Goed, ik heb hier nou eenmaal last van. Iedereen heeft wel iets raars... Jammer dat u zo moet reageren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry vraagsteller maar óók als je anoniem reageert moet je tegen eerlijke rechtaan rechtaf reacties kunnen.
Indien jij zo licht geraakt gaat zijn op jouw werk dan zal jij je snel weer druk mogen maken over een eerste werkdag bij een andere werkgever. In plaats van jezelf zo naar beneden te halen en in plaats van alles maar niks te vinden kan je misschien ook dankbaar zijn voor het feit dat je reacties krijgt alsook voor het feit dat iemand jou de kans geeft op de arbeidsmarkt. Dit geschreven zijnde van de ene rare naar de andere rare. Met dat verschil dat deze rare zichzelf reeds behoorlijk kan relativeren. Ik wens het ook jou toe dat je weldra écht plezier gaat beleven aan jouw rol in het leven ;-) Liefs, Succes en mega Big Smile van me

Antwoorden (6)

Als je de baas ziet, dan ga je naar hem toe, zoniet dan vertel je tegen een andere medewerker dat je hem zoekt omdat je de nieuwe medewerker bent.
Je kunt tevoren ook even bellen om te vragen bij wie je je moet melden
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt stom, maar bellen vind ik echt doodeng! Ga wel op zoek naar de baas, die ken ik tenminste, en anders zoek ik wel een medewerker. Hoop alleen dat die medewerkers wat 'ouder' zijn, anders voel ik me zo stom. Maar ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja, en bedankt voor je reactie ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je gaat niet door de supermarkt lopen op zoek naar de baas. Je zegt tegen de eerste de beste iets oudere medewerker dat je op zoek bent naar de heer X.
anneliez
11 jaar geleden
ze geloven daar dat je bij hen kunt werken, dus nee voel je niet stom (beetje onzeker misschien, maar dat gaat over. Succes trouwens met je werk
Gewoon even de telefoon pakken, de supermarkt bellen en daar vragen waar je je moet melden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar dat durf ik eerlijk gezegd niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom niet? Ik denk dat de chef dat best een goede proactieve reactie vindt. Ander idee: Werken er vrienden van jou bij die supermarkt? Zo ja: vraag het hen/laat het hen vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind bellen in alle gevallen verschrikkelijk. Ja, goede oefening om eroverheen te komen, maar ik ben erachter gekomen dat nog iemand om dezelfde tijd moet werken dan, dus ik hoop dat we tegelijkertijd aankomen en dan zie ik wel wat ze doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@C4th Dit lijkt me de meest logische oplossing en dus een goed antwoord waarvoor + en sorry vraagsteller...
ik vind jouw excuus maar niks. Met zo'n ingesteldheid sta je zo weer op straat, ik hoop dat je dat heel goed beseft. Of is dat de bedoeling? Hopelijk niet. Anyway Have Fun Any Way!
De werkdag begint op een moment dat de winkel nog niet open is voor de klanten. Je moet dus sowieso naar de ingang voor het personeel. Ik neem aan dat op de afgesproken tijd daar een medewerker die jou gaat inwerken je staat op te wachten. Die leidt jou de winkel rond en stelt je voor aan de andere medewerkers. Dat gaat vanzelf, daar hoef je je helemaal niet druk om te maken!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn werkdag begint niet om een moment dat de winkel nog niet open is hoor, daarbij noemt de vraagsteller geen tijd ;) verder prima antwoord hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn werkdag begint begin middag, maar dat je had je inderdaad niet kunnen weten, dat had ik er eigenlijk bij moeten zetten.
Amadea
11 jaar geleden
Heb je alleen een tijdstip en geen verdere afspraakgegevens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Amadea.
Als je de baas ziet spreek hem of haar dan aan. Stel je beleefd aan hem/haar voor en vertel dat dit je eerste werkdag is. Hij/zij zal je dan vast wel verder helpen. Als je niet direct een chef ziet, spreek dan een medewerker aan. Ook die zal je echt wel doorverwijzen naar de juiste persoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Dat ga ik doen.
Je loopt de supermarkt in en je zegt tegen een medewerker (het maakt niet uit wie) ''ik kom vandaag voor het eerst werken, maar weet nog niet zo goed waar ik heen moet?''

Diegene roept dan iemand om, loopt met je mee naar achteren of loopt naar je baas. Vanaf dan gaat alles helemaal vanzelf.

Het enige dat je moet doen is zeggen wat je komt doen en dat je zelf even niet weet hoe of wat.

Eigen ervaring ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ahh bedankt, ik ga m'n best doen! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, beste antwoord. Je kunt dan nog het beste tegen die medewerker zeggen dat je op zoek bent naar meneer X als je denkt dat je je bij je baas moet melden maar als je zelfs dat niet weet zeg je wat Ytje zegt.
Ik vind het heel goed van je dat je aan alle geneomde mogelijkheden denkt en ze op logische gronden niet juist acht. Je kan natuurlijk een paar dagen voor je eerste werkdag al langsgaan en dan proberen je nieuwe baas te spreken om je vragen aan hem te stellen. Maar je maakt waarschijnlijk een nog betere indruk als je even belt naar je de supermarkt en daar je nieuwe baas te spreken vraagt. Dan kan je je vragen stellen. Het staat zeker niet raar als je dat doet. Je maakt er eerder een goede indruk mee, omdat je daarmee aangeeft dat je je serieus voorbereidt op je eerste werkdag.
In ieder geval heel veel succes met je vragen en nog meer succes op je eerste werkdag!