Naar wat voor gekwalificeerd personeel is nog echt vraag op de arbeidsmarkt?

Het gaat momenteel niet bepaald lekker in baantjes land, maar met welke opleiding ben je tegenwoordig nog redelijk zeker van een baan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

In krantenberichten hoor je de laatste tijd veel over een tekort in de zorg en in de techniek, dit lijken mij dan ook de banen waar je zeker terecht kunt. Waar je wel op moet letten is dat na het volgen van een volledige opleiding het weer helemaal kan veranderen aangezien je dan weer een paar jaar verder bent. Het beste kan je een opleiding doen die je echt heel erg interesseert, door je motivatie kom je dan meestal wel goed terecht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kun je prima lezen in een arbeidsmarkt monitor. Over het algemeen: In de Zorg zijn veel vacatures.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de techniek en zorg is inderdaad nog veel werk. In de zorg vooral aan het bed en in de verzorging. Ik moet zeggen dat er in beroepen als loodgieters en gasfitters vaak ook nog veel werk is. Weinig jongeren willen die kant op en de vergrijzing slaat daar ook toe.