Ik ben 28 en heb een periode van ziekte meegemaakt. Is het mogelijk om snel werk te vinden na 3 jaar werkloos te zijn geweest?

Zo kan ik meer investeren in mijn leven en ambities. Is het deze tijd nog makkelijk om ongeschoold werk te vinden?
Als ik werk heb kan ik een vooropleiding veroorloven en weer onafhankelijkheid verwerven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal van de aanbod (in gebied waar je werk zoekt) afhangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meld je bij het UWV, zij kunnen je gericht verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De sector maakt me geeneens zoveel uit! Ik sta ingeschreven bij de UWV en kijk elke dag op werk.nl, heb op veel gesolliciteerd, maar helaas zonder resultaat!

Antwoorden (3)

Ja dat zou voor een 28 jarige niet heel moeilijk moeten zijn. Dat je een periode van ziekte hebt meegemaakt is vervelend, maar niet relevant voor je kansen op werk.

En ongeschoold wil niet zeggen dat je niets kunt. Loop gewoon eens door een stad in de buurt en kijk op winkels en horeca of ze mensen zoeken. Kun je meteen naar binnen stappen voor een gesprek en gelijk beginnen als ze je willen hebben.

Toon lef en zoek geen begrip voor de misschien vervelende situatie waar je in zit/zat. Degene die jou aanneemt wil alleen een vacature vervullen en niet meer dan dat.

Succes!
paulus811
11 jaar geleden
Ik heb zojuist gehoord dat in de renovatie wereld er enorm veel werk is. Dit omdat niemand meer een ander huis koopt en men dus zijn huidige huis laat opknappen.
Verder zoekt PTT post bestellers en heb je misschien een rijbewijs wat je kansen op een baan ook weer vergroot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna alle postbodes (vaste banen, met redelijk salaris) worden ontslagen en vervangen door posbezorgers (deeltijders tegen een hongerloontje).
Bij Sandd kun je ook postbezorger worden, ook tegen een hongerloontje.
In de tuinbouw is vaak tijdelijk werk, er worden (of werden) volop (parttime) buschauffeurs gezocht (opleiding wordt verzorgd). Een vaste baan met goed salaris zal niet makkelijk te vinden zijn, maar alles is beter dan thuiszitten toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@iloontje: ik kan die namen en afkortingen niet meer volgen. volgens mij is ptt knp geworden en toen tnt en daarna tpg en nu postnl... ofzoiets....
Het UWV kan je behulpzaam zijn wanneer het lang duurt om een baan te vinden. Zij kunnen je koppelen aan een werkgever en begeleiden het traject wanneer je langdurig werkloos bent geweest.

Vooral in de beveiliging en de zorgsector ( psychiatrie, gevangeniswezen, ouderenzorg, jeugdzorg) worden regelmatig werken-leren trajecten aangeboden, die ook nog eens door de werkgever worden vergoed.

Succes!