Hoe oud moet je zijn om in een bioscoop te mogen werken??

Hii, eigenlijk zoals de vraag al zegt, ik zou eigenlijk graag in de bioscoop Hollywoud willen werken maar ik weet niet hoe oud je zou moeten zijn voor die baan.
Ik ben nu 15, word 16 in april..

Alvast bedankt ^-^

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (4)

je mag normaal beginnen werken als je 16 bent.
jonger werken is zwartwerk.
veel plezier met je nieuwe werk

Toegevoegd na 1 minuut:
normaal betkend niet dat je zoals volwassene mag werken, bedoel er meer vakantiejobje ofzo mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets of check je antwoord even. Vanaf 13 jaar mag je in Nederland werken maar dan alleen onder toezicht of folders lopen. Vanaf 15 jaar mag je werken in supermarkten en eventueel ook in een bioscoop, het ligt er alleen aan of de bioscoop dat wel wil. Je wordt vanaf 13 gewoon uitbetaald en dat is wit. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/mogen-kinderen-van-13-en-14-jaar-werken.html http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/mogen-kinderen-van-15-jaar-werken.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
^^ omg dit is mis ook site voor belgen
zet er dan bij ik ben nederlanden
^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De nederlanders zijn hier veruit in de meerderheid pretje dus het is handig dat JIJ er bij zet dat je uit Belgie komt. Verder staat die bioscoop gewoon in nederland en dat had JIJ weer kunnen weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe moet ik dat weten dat perse die bios in nederland stond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google ;-) Maar nogmaals, er lopen nu eenmaal meer nederlanders hier rond dus het is handiger als je daar van uit gaat. Waarom mag je in Belgie niet werken onder de 16? Wie brengt er bij jullie folders en krantjes rond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen idee waarom dat niet mag
ik denk dat je het mag vanaf vijftien als je een pas van goede zonden ofzo iets hebt maar die krijg je niet zomaar.
de post doet dat of zo een gast die gehuurd is
Ga het vragen of kijk op de site of ze het daar vermelden. Ik denk 16 of 18.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 15 bent, mag je licht niet-industrieel werk verrichten. Als je bij de horeca van de bioscoop wilt werken en er wordt alchol geschonken, mag je daar niet werken. Kaartjes controleren zou dus wel mogen. Kijk maar eens op: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/welk-werk-mogen-kinderen-van-15-jaar-doen.html
Daar staat ook bij wat andere leeftijden mogen en niet mogen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe MAG je daar volgens de regels in de bron wel werken maar niet na 21 uur. Ik denk dat ze je daarom niet aannemen omdat dat niet handig is. Met 16 en 17 mag je tot 23 uur werken.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/mogen-kinderen-van-15-jaar-werken.html

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/welk-werk-is-verboden-voor-jongeren-tot-18-jaar.html

Bel ze even want er staat niets over op de site.