Wat voor soort vrijwilligerswerk zou ik kunnen doen naast mijn opleiding(rechtsgeleerdheid) met een intresse in het strafrecht?

Ik heb 2 jaar hbo rechten gedaan en stap nu alsnog over naar de universiteit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

misschien is het een idee om een sociaal raadsman te helpen. deze juristen die door de overheid/gemeente worden betaald, krijgen steeds meer te doen/klanten en hebben steeds minder tijd.
als student lijkt het dat je een steentje zou kunnen bijdragen en misschien wel iets van een stage ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontzettend bedankt voor uw antwoord. Ik kan helaas geen stage lopen tijden mijn studie aan de universiteit i.v.m. de studietijd die ik wekelijks kwijt zal zijn.
Bij slachtofferhulp. Bijv als soort van casemanager. Je moet dan wel tegen drama etc kunnen. Het gaat daar namelijk vaak over het (juridisch) bijstaan van nabestaanden of slachtoffers van zedendelicten. Kijk even op slachtofferhulp.nl of zoeken via Google oid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor de tip!
Op forums zoals Goeievraag of Kassa Radar antwoord geven aan gewone consumenten die een (juridisch) probleem hebben en op die sites hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tip.