Is het mogelijk een HBO studie te volgen binnen defensie?

Is het mogelijk om binnen defensie ( landmacht ) een HBO opleiding te doen? Ik wil voor officier gaan maar voor de korte officieren opleiding moet ik eerst HBO halen, is dit mogelijk binnen defensie te halen zodat ik meer ervaring heb bij defensie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (1)

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar het klopt niet dat je een HBO moet hebben, voordat je aan de opleiding begint.

Afhankelijk van je opleidingsniveau kun je op 2 manieren officier worden:
Korte officiersopleiding
Deze opleiding duurt ongeveer anderhalf jaar en bereidt je voor op je eerste officiersfunctie. Je kunt de korte officiersopleiding volgen met een havodiploma, een hbo propedeuse of een afgeronde hbo- of wo-studie.

http://werkenbijdefensie.nl/leidinggevenden?utm_source=google&utm_medium=Search&utm_term=officier%20opleiding&utm_content=officieren&utm_campaign=201204officieren

Mijn zoon heeft na 1 jaar HBO de verkorte opleiding tot Officier der Mariniers gedaan.

Je moet wel 19 en een half jaar zijn en in topconditie, zowel geestelijk als lichamelijk.
Want het is rampzalig zwaar.

http://www.werkenbijdemarine.nl/vacatures/je-voldoet-aan-deze-eisen/eisen-voor-officieren/