Waar moet ik op letten met werken?

Ik ga vrijdag voor het eerst werken bij een pannekoekenrestaunt. Ik ga een dagje proefdraaien, maar ik wil natuurlijk een zo goed mogelijke indruk maken.
Zijn er dingen waar ik op moet letten, dingen die ik wel of dingen die ik zeker niet moet doen?
Verdere tips, ervaringen zijn zeker welkom!

bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ten eerst een geïnteresseerde instelling, maar zo te zien aan je vraag heb je er wel zin in. Geen gerommel met mobieltje op het werk want heel veel mensen vinden dit irritant zelfs in de pauze. Als je wat niet weet vragen en verder zo goed mogelijk de instructies opvolgen en dan gaat het helemaal goed komen. Ze verwachten heus niet dat je alles al weet/ kunt.
Als je enthousiast en vriendelijk bent komt alles goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het allerbelangrijkste is, dat je goed kijkt, en ziet, waar wat moet gebeuren.
Lege glaasjes? Bied nog een drankje aan.
Iedereen aan een tafel klaar met eten, en de monden leeg? Afruimen.
Pannekoeken gebracht? Staat er suiker en stroop op tafel?
Ga na een paar minuten even langs, en vraag of alles naar wens is.
Tafel afgeruimd? willen ze nog koffie/thee, of willen ze de rekening? Of zijn ze in een diep gesprek : dan lekker laten praten, en niet storen.

Maak oogkontakt, als je langs andere tafels loopt met de spulletjes voor één tafel. Misschien willen ze nog wat bestellen : dan knik je, dat je het gezien hebt, en gaat er daarna zo snel mogelijk naar toe.

En vooral : glimlach.
Al is het nóg zo druk, en staat het zweet je op de rug : glimlach...de gasten hebben er niets mee te maken, dat je het vuur uit je sloffen rent : ze zijn een avondje uit, en willen je aandacht, als ze aan de beurt zijn. En het gevoel hebben, dat jij blij bent dat ze er zijn.

En dat bén je ook, als je het nuchter bekijkt : ze betalen jouw salaris....

Voor de rest : probeer ook een beetje te genieten, maak grapjes terug, als iemand een grapje maakt aan een tafel.
Het is een heel leuke manier om iets bij te verdienen, de mensen zijn altijd in een goed humeur, dus geniet er zelf ook een beetje van.

Heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je staat daar om de klanten tevreden te stellen. Dus altijd klantvriendelijk blijven. Bij alles wat je doet zorgen dat de klanten het naar hun zin hebben en een andere keer terug komen.
Verder gewoon goed opletten op wat je is uitgelegd, en enthousiast blijven (niet overdreven gemaakt blij). En vriendelijk naar je collega's blijven.

En onthou: je baas neemt jou niet aan om jou te pesten, maar om met jouw hulp zijn bedrijf nog meer succesvol te maken.
11 jaar geleden
Ik mis nog de hygiëne in alle verhalen. Wees schoon op jezelf, frisse haren (uit je gezicht) en was je handen voor je begint.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na tien jaar horeca ervaring mijn tips:

* kijk goed wat anderen doen ( collega's), en vraag wat de regels zijn daar ( lege glazen weghalen bv of laten staan op tafel)
* zoek altijd iets om te doen, gasten vragen of het smaakt, of alles naar wens is, is altijd goed. ze hebben dan ook de kans om nog iets te bestellen. Actieve werknemers worden op prijs gesteld!
* luister naar wat de gasten zeggen. Als mensen zich begrepen en gehoord voelen smaakt alles beter.
* Wees enthousiast!

heel veel succes!