Heeft er iemand werkervaring met mysteryshopping en mysteryshoppingbureaus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb werkervaring. Wat nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Mind123 Zeg dan gewoon wat jouw ervaringen zijn of hoort mysterieus doen op GV ook bij de algemene vereisten op de cv van een mystery shopper? Groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de vraag mij geïnspireerd heeft op een ander vlak geef ik er graag een + voor. Liefs en geniet ervan!

Het beste antwoord

Als vrijwilliger heb ik samen met nog 4 mensen met een beperking de winkels in het centrum mogen testen, dit was georganiseerd door de gemeente, we moesten alleen en een andere keer met begeleiding, de winkels in en "kijken" of ze toegankelijk waren en of we wel of niet goed geholpen werden, de winkels die matig of slecht werden bevonden, zijn hierover aangesproken door de gemeente en dat heeft wel resultaat gehad.
Veel minder troep op de grond, veel minder als, niet zelf kunnen praten, te worden aangezien, paden die wat breder zijn gemaakt en aanwijzingen bij het pinnen, het was voor mij en de anderen een leuke ervaring en voor het personeel heel leerzaam, ik zou het zo weer doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Behoorlijk wat jaren geleden heb ik enkele weken parttime werkervaring opgedaan als mystery shopper. Al noemde men destijds in België dit soort job nog niet zo ;-)

Zelf heb ik die job als aangenaam en leerrijk ervaren maar ik had wel sterk het gevoel dat de winkeliers niet echt op mijn komst zaten te wachten.
Wellicht omdat de winkeliers zelf niet om mijn inmenging hadden gevraagd, de job werd in het leven geroepen door de fabrikant en tevens verdeler van het op te volgen artikel, de meeste winkeliers zagen het nut van mijn controlerende en adviserende rol niet in. Velen voelden zich op de vingers gekeken maar het waren wel degenen die mij wel graag zagen komen die het best verkochten. Dus heeft mijn inbreng toch wel nut gehad voor wie het als nuttig wilde meepikken.

Via bijgevoegde link las ik echter dat het tegenwoordig de winkeliers zelf zijn die de mystery shopper wensen te raadplegen en/of in te huren. Zo krijg je uiteraard een heel ander en naar mijn gevoel een heel boeiend verhaal.

Bedankt om deze leuke job nog eens in herinnering te brengen, je hebt me onverwacht geïnspireerd.

Fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn diverse bureaus in Nederland die dit doen, zoals Mystery Review.

Mystery guest word je niet als fulltime baan. Je doet dit naast je huidige werkzaamheden en krijgt een vergoeding per onderzoek die je doet. Je bent geheel vrij in het kiezen van opdrachten.
Je kunt winkels, horecagelegenheden, theaters, autobedrijven, kinderdagverblijven en nog veel meer bezoeken.

Je kunt via deze link meer informatie lezen of je direct inschrijven.