Ik wil in het buitenland werken. Hoe pak ik dit aan?

Ik wil dolgraag als arts een jaar in Italië werken. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken? Hoe kom ik sowieso aan werk? Gewoon ziekenhuizen aanschrijven? Is er een Nederlandse instantie die bemiddelt bij dit soort dingen? Moet ik officieel emigreren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je al arts ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spreek je de taal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben gediplomeerd arts, diploma is in Italië geldig, ik spreek de taal redelijk, maar een weekje in Vught kan dat mooi oppoetsen.

Het beste antwoord

Als je in Italia wilt gaan werken, is het verstandig om eerst je diploma’s te laten waarderen, zodat je er ook in het buitenland iets aan hebt. Je hebt tenslotte niet voor niets al die jaren gestudeerd. Eerst laat je je diploma legaliseren door de Informatie Beheer Groep in Groningen. Dan laat je het diploma vertalen door een beëdigd vertaler (informeer bij het Italiaans Consulaat). Het gelegaliseerde en vertaalde diploma lever je vervolgens in bij het Italiaans Consulaat.

Etc.

Meer informatie over je Italiaanse titel,
verblijfsvergunning,
werkvergunning

Belastingen en verzekeringen
Tips om te solliciteren en
het vinden van woonruimte.

http://www.italie.nl/Wonen++Werken/1522/default.html

Op een been kan je niet lopen, dus hier is nog een uitgebreide site over wonen en werken in Italie.
Officiele papieren, geldzaken, etc etc.

http://latravia.com/guide/nl-NL/italy/62/verhuizen-naar-itali
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info!

Andere antwoorden (1)

Jouw uni kan je adviseren. Ook als je al afgestudeerd bent. Daar kun je je vragen kwijt. Het gaat hier te ver om alles op te noemen hoe je eea moet regelen, verzekeren, reizen, vergunningen aanvragen, verblijf, betalingen enzovoort. Dus via je uni aanpakken, een bemiddeling kan je uni ook doen en emigreren is niet nodig imo.
Succes..