Hoeveel procent is 32 uur?

Bij het berekenen van bruto naar netto salaris moet je aangeven hoeveel % parttime je werkt, hoeveel procent is 32 uur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
96.3K

Het beste antwoord

En 'normale' werkweek bestaat voor de berekening (want al heel veel mensen werken minder( nog steeds uit 40 uur. Dat zijn 5 dagen van 8 uur = 100 %.
32 uur zijn dus vier volle werkdagen en derhalve 4/5 van een hele week en dus 80 %. Al worden weken vanaf 36 uur al als voltijds gezien. Maar voor de berekening zou je dan dus 4 volle dagen werken, dus 80 van een hele week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks een min duimpje die ik niet begrijp toch het beste antwoord.

Andere antwoorden (5)

32 uur is 100% van 32 uur...

Het ligt aan je CAO hoeveel een werkweek inhoudt, in de zorg is dat 36... En in de taxi-wereld is dat 40... Dus hangt ervan af...

Dus lees je cao door, dan weet je het...

Ik kan niet jouw antwoord raden op grond van deze algemene info, die je verstrekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de standaard voltijds werkweek 40 uur is, komt 32 uur overeen met 80%.

Als de standaard voltijds werkweek 36 uur is, komt 32 uur overeen met 88,89%.

Als de standaard voltijds werkweek 32 uur is, komt 32 uur overeen met 100%.

Voor andere standaard voltijds werkweken mag je het zelf uitrekenen. Neem een rekenmachine en toets in

"standaard voltijds werkweek" / "32 uur" * 100 .
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eh, andersom toch?
"32 uur" /"standaard voltijds werkweek" * 100 .
Cryofiel
14 jaar geleden
Oh ja, klopt. Nog een toevoeging:
Het ligt eraan *voor wie* je de berekening doet. Doe je het voor je werkgever, dan is de standaard voltijds werkweek van belang die je werkgever hanteert. Doe je het voor de belasting, dan is de standaard voltijds werkweek van belang die de Belastingdienst hanteert, en die is 40 uur. Doe je het voor je pensioenfonds, dan is de standaard voltijds werkweek van belang die je pensioenfonds hanteert.
Als je uitgaat van een standaard werkweek van 36 uur dan werk je bij een 32 urige wekweek 32/36 van een full time job.
36 uur is 100% DUS 1 uur is 100/36 = 2,778%

Bij een 32 urige werkweek werk je dus 32 maal 2,228 =

88,89%

Toegevoegd na 2 minuten:
bedoelde dus 32 maal 2,778 =88,89

Toegevoegd na 11 minuten:
En als je het andersom bedoeld en stelt dat 32 uur een standaard werkweek is dan kun je stellen:
1 uur is 100% / 32 = 3,125%

bij 36 uur is dit 36 maal 3,125= 112,5%
bij 40 uur is dit 40 maal 3,125= 125%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24 uur is 100 %
8 uur is 33,3 %
Dus 32 uur is 133,3 %
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
80%, want er wordt uitgegaan van een 40 urige werkweek, als geldende facto standaard.