Welke taal is handiger als je later in het toerisme/horeca wilt gaan werken?. Frans of Duits

Toegevoegd na 3 minuten:
ik woon in nederland en wil later misschien in het buitenland werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Frans is handiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt te zien in welk land je woont. In België zou ik Frans aanraden aangezien zeer veel mensen in België Franstalig zijn. Vooral in Wallonië en in Brussel.

Toegevoegd na 5 minuten:
In Nederland zou ik Duits aanraden, er is ooit onderzoek gedaan naar talen die ze sperken en dit zijn de resultaten: 87% spreekt Engels, 70% spreekt Duits
en 29% spreekt Frans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dan is het toch handiger als je juist Frans spreekt? Bovendien wil vraagstelster niet in Nederland werken, maar in het buitenland.
Als je in Toerisme of Horeca zou willen werken zijn talen o,zo belangrijk. Ik zou zeggen Fans, Duits, Engels en Spaans. Als je vreemde talen spreekt, heb je zo veel mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Franse taalgebied is groter dan het Duitse. Dus geeft Frans meer kans op job denn Deutsch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engels en Duits is een must, zekers in europa.
Voor de rest ligt het net aan waar je wilt werken.
Als ik in italie zou gaan werken, zou het mijn inziens wel prettiger zijn als ik de taal daar begreep.
Niet alleen voor het werk, maar ook voor naast je werk.