Ik heb een zeer sterk ontwikkeld reuk orgaan/smaakpapillen en wil graag iets mee moet doen. Waar kan ik hiermee terecht? En wat zijn de opties?

Weet niet of dit belangerijk is maar ik ben een jonge dame van 21 uit antwerpen

Toegevoegd na 4 minuten:
Mijn vraag is een beetje raar gevormd:s, Ik had zelf al gedacht aan samenstellingen van cosmetica, Parfums, proeverij, gerechten in restaurant? Is dit werkelijk een baan ? Bestaan hier websites voor ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (4)

Heineken heeft ook zulke mensen en frisdank en wijnproducenten zouden ook met deze mensen kunnen werken, je moet denk ik gewoon een open sollicitatie doen
12 jaar geleden
Zoek eens op het woord parfumeur. Dat is een man/vrouw die expert is op (parfum)geur. Het is een zeldzaam beroep.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel verschillende mogelijkheden om iets te gaan doen wat bij jouw past. Alleen met ruiken zal je niet rijk worden. Een goede opleiding is belangrijk. Een koks opleiding kan je al vroeg beginnen. Parfum heeft veel met chemie te maken en dus zijn vakken als scheikunde en biologie wel een must. Voor meer info: zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een goede neus kan je parfumeur worden. Het is een prachtig beroep en over het salaris valt ook absoluut niet te klagen. Het is wel een lastig beroep met veel beperkingen en een zware studie; slechts 1000 mensen hebben dit als beroep, de opleiding duurt 10 jaar en daarna moet je zeker wel 3000 geuren kunnen onderscheiden. Als neus moet je ookervoor zorgen dat je niet rookt en weining alcohol en pittig eten eet en drinkt aangezien dit je geur kan belemmeren.