Waar kan ik mijn sollicitatiebrief op spelling-en grammaticafouten laten controleren?

Ik wil solliciteren bij een groot bedrijf, maar ik maak onbewust veel spelfouten. Ook al controleer ik het, de spelfouten zie ik gewoon over het hoofd. Ik ken niemand in mijn omgeving die me kan helpen. Is er een online site of iets dergelijks waar het toch wel kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag de brief, anoniem, naar mij mailen. Dan wil ik er wel naar kijken. Het hoeft niet, maar ik doe het graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak helpt het als je de brief even als het ware vergeet (leg hem even weg) en er later (bv de volgende dag) weer naar kijkt. Vaak zie je dan bepaalde foutjes wel die je eerder over het hoofd zag.
Controle via een site is niet echt haalbaar, de echte spelfouten (doet een spellingscontrole ook) zouden er dan wel uitgehaald worden maar verkeerde zinsvolgorde of fout gebruik van woorden niet.
Of inderdaad laat iemand hem nalezen, buurman/vrouw, oom/tante of zo iets. Mensen willen je vast wel helpen als je het vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stellalala zou het mogen? Ik zou het echt heel fijn vinden!

Antwoorden (3)

ga terug naar je school en vraag de leraar nederlands je brief te controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat voor iemand met een GV niveau 8 ?!? Jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vond het een, ik ben net van school vraag, dus zo stom is mijn antwoord niet, als je een goede school hebt gehad, mag je best terug komen met vragen, als je al wat jaartjes van school af bent en je hebt dit soort problemen, is een opfriscursus geen gek idee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Taimen, het niveau op GV is geen enkele indicatie van de correctheid van de antwoorden van de deelnemer, maar vooral van hoe actief de deelnemer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal geen gek idee. Leraren vinden het over het algemeen hartstikke leuk om te horen hoe het met een oud-leerling is, en ze zullen je vast ook na je schooltijd willen helpen door een sollicitatiebrief -wat een hele belangrijke stap in je leven kan zijn- te controleren op spelfouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind het ook geen gek idee, maar het hangt er inderdaad een beetje vanaf hoe lang je al van school bent.
Optie is om de brief toe te sturen aan een vertaalbureau. Vaak is het bij vertaalbureaus mogelijk om teksten te laten controleren op spelling en grammatica. Op die manier ben je wel wat geld kwijt, maar als je de brief vaker kunt gebruiken (in het geval je niet wordt uitgekozen door het betreffende bedrijf) dan is dit altijd te overwegen. Kosten liggen tussen de € 0,10 en € 0,15 per woord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij word op de computer!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zou ik het ook gedaan hebben.Eerst even op de pc en daarna overschrijven+1 waard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word haalt er weinig dt fouten uit. Als dat je probleem is heb je nog steeds een probleem. Ik vindt haalt tie er niet uit en dat vind ik al vreselijk om te zien. U brief en me man haalt hij er ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arie > overschrijven? Een hand geschreven sollicitatie zou ik voor de meeste functies als een directe diskwalificatie zien. Het geeft namelijk het idee dat je niet eens een brief kunt typen op de computer en er zijn maar weinig banen waarbij zelfs dat niet nodig is. Er zijn ongetwijfeld banen waarbij het geen probleem is, maar ik zou je sollicitatie niet eens lezen. (En heb dit in het verleden met sollicitaties dan ook gedaan, handgeschreven = prullenbak)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat getuigt niet van professionaliteit mormel. Je behoort naar de geschiktheid van de kandidaat voor de functie te beoordelen, niet naar de vorm van het CV.