ik heb nu 3 keer een nul uren contract gekregen van mijn werkgever van een half jaar wanneer heb ik recht op een vast contrakt?

ik heb namelijk gehoord dat je werkgever je na drie keer een vast contract aan moet bieden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt wat ingewikkelder, er WAS een wet die het mogelijk maakte om tot 27 jaar vier contracten aan te bieden maar die wet liep af op 1 januari. Dus je mag nu geen vierde contract meer.

Wat de werkgever wel kan doen is je 3 maanden geen werk geven en dan mag er weer vrolijk 3 contracten voor onbepaalde tijd gegeven worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt aan je CAO.
Maar als je jonger dan 27 bent mogen ze je vaker een contract aanbieden. Ik heb dat toevallig vorig jaar voor mijn zoon uitgezocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 1 januari 2012 loopt de tijdelijke maatregel af, die per uitzondering toestaat dat jongeren tot 27 jaar 4 opeenvolgende tijdelijke contracten mogen hebben in 4 jaar (in plaats van 3 contracten in 3 jaar). Alhoewel er nog een kans is dat deze tijdelijke maatregel verlengd kan worden, is ons idee dat dit niet gaat gebeuren. Immers, de crisis is zo ongeveer wel voorbij.
Echter, de vraag doet zich nu voor wat er gaat gebeuren als het straks 1 januari 2012 is. Hoe zit het dan met de contracten van jongeren tot 27 jaar. Lopen die dan door, of wordt dat per 1 januari 2012 omgezet ?
Het antwoord is als volgt.
Als eerst is het van belang om te bepalen wanneer de medewerker 27 jaar wordt. Per deze datum, ookal is het voor 1 januari 2012, wordt het dan lopende 4e contract automatisch omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd. Dit geldt dus ook ingeval de medewerker in het 4e contract, na 1 januari 2012 27 jaar wordt.
Als de medewerker nog geen 27 jaar is en het is nog voor 1 januari 2012, is er nog niets aan de hand. Een 4e contract loopt dan van rechtswege af. Dit geldt ook voor 4e contracten die gesloten zijn voor 1 januari 2012 en die dus in 2012 of later aflopen. ook deze lopen van rechtswege af. Er is dus geen opzegging nodig, het dienstverband loopt automatisch af.
Voor de goede orde, als een medewerker tijdens de looptijd van het 3e contract 27 jaar wordt, is er niets aan de hand, want het 3e contract loopt binnen 3 jaar gewoon van rechtswege af. Let op, als de jongere in 2011 27 jaar wordt, maar de som van de 3 contracten is langer dan 3 jaar, dan wordt het weer wel omgezet in onbepaalde tijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Jij bent 47 jaar. Dus een vervolg tijdelijk contract is niet (meer) mogelijk. Het dienstverband KAN worden omgezet in een vast contract voor onbepaalde tijd. Hoeft dus niet...