Ben ik te jong voor een politie opleiding?

Ik wil graag politie worden,
Ik moet straks een opleiding kiezen maar weer niet wat ik moet kiezen.

Dat komt doordat me ouders zeggen dat ik er nog te jong voor ben en beter eerst een andere opleiding kan kiezen.

Ik ben 17 jaar en doe kader
Kan iemand me helpen?

Wat kan ik het best doen?
Eerst een andere opleiding?
Zo ja welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Je moet 17 jaar zijn, als je een opleiding tot surveillant wilt volgen. Je moet minimaal in bezit zijn van een vmbo-bb diploma.

http://www.kombijdepolitie.nl/opleiding/assistent%20politiemedewerker/Pages/default.aspx

Voor de overige opleidingen (zie linkse kader van de site) moet je allemaal minimaal 18 jaar oud zijn (vandaar dat je vanaf 17,5 jaar oud kan solliciteren).

Mijn zus wilde bij de politie en heeft na haar vmbo eerst 4 jaar (kan verschillen) een juridisch administratieve opleiding gedaan. Wellicht is dit ook verstandig voor jou? Het ligt er aan wat je wilt doen.
Wil je een juridisch vak gaan doen uiteindelijk? Of houd je het bij agent met maatschappelijke achtergrond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (3)

Je kunt bij Zadkine een opleiding volgen voor beveiliger met brugjaar politie.

Kijk eens rond op de site van Zadkine voor meer info hierover.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier heb je de info die je moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan vanaf je 17e bij de politie solliciteren want de selectieprocedure neemt ook sowieso een aantal maanden in beslag. Dus je kunt gewoon bij de politie gaan solliciteren voor de functie die je wilt! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt, zoals ook anderen antwoorden, wel al solliciteren bij de politie, maar in de praktijk blijkt dat ze liever mensen aannemen die ouder zijn, en meer levenservaring hebben. Je maakt dus meer kans als je eerst een MBO-opleiding doet. Dat kan dan het beste een opleiding zijn in de uniformberoepen. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn best veel ROC's die zulke opleidingen hebben. Je kunt daar met kader prima heen. Je doet dan een opleiding zoals brugjaar politie, of beveiliging, of SCW/politie.
Vraag maar eens aan je decaan. Hij of zij kan je veel vertellen, ook wáár die opleidingen in jouw buurt zijn. Veel MBO's hebben trouwens eind januari open dagen; zorg dat je daar dan gaat kijken!

Als je bij je vraag zet waar je woont kan ik nog beter antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in Bergen Op Zoom alvast bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Vitalis College in Breda is dan niet te ver weg voor jou. Ze hebben meerdere opleidingen die voor jou waarschijnlijk interessant zijn: http://www.vitaliscollege.nl/studenten/opleidingen/veiligheid.aspx