Boswachter worden

Om boswachter te worden moet u een opleiding volgen op het gebied van bos- en natuurbeheer. Helicon is een opleidingsinstituut waar Staatsbosbeheer veel mee samenwerkt. Staatsbosbeheer neemt in overleg jaarlijks ongevier tien nieuwe leerlingen van deze opleiding aan in het kader van Beroepsbegeleidend leren.

Wie is Helicon?

Helicon Opleidingen is een opleidingscentrum voor Groen Onderwijs en biedt VMBO en MBO aan in Gelderland en Noord-Brabant. Helicon Bedrijfsopleidingen zorgt voor bedrijfsopleidingen, cursussen en in-company trainingen in het hele land. Onze scholen zijn gevestigd in Apeldoorn, Boxtel, Den Bosch, Deurne, Eindhoven, Elst, Geldermalsen, Helmond, Kesteren, Nijmegen, Tilburg en Velp. In Tilburg staat onze school Studio T en in Helmond nemen we deel aan De Groene Campus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het zogenaamde "Groene Onderwijs" zijn MBO-opleidingen mogelijk op het gebied van bos- en natuurbeheer. Op de link hieronder zie je waar die opleidingen allemaal mogelijk zijn in Nederland.