Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een werkgever van een bijbaantje je de eerste twee maanden van je contract minder uurloon geven?

Ik ben 12 sept begonnen.
Nu krijg ik tot 1 dec minder uurloon.
Als ik 1 sept was begonnen was dat tot 1 nov.

Is dat niet een beetje raar en mag dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
768

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

het is een beetje raar, maar niet ongewoon. Dit is omdat je in een inwerperiode zit. Bij mijn vaste baan had ik het eerste jaar ook een lager salaris.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit mag, de werkgever staat daar vrij in, zolang je salaris maar niet onder het minimum komt. Dit mag omdat de werkgever dan ook kan kijken of jij geschikt bent, zonder dat ze geld ''weggooien''.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat niet duidelijk afgesproken is, is dat raar ja.Dat jet door die 2 weken later beginnen een maand langer duurt heeft met de hele maanden te maken. Als je bij een maand opzegtermijn 12 sept opzegt moet je tot 31 oktober werken, zeg je 30 sept op moet je ook tot 31 okt werken

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar je kunt het ook positief zien: na 2 maanden krijg je salarisverhoging.Als het je zo was gebracht, had je dan ook een vraag gesteld?
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Ja het mag zolang het loonbedrag van bijde periodes niet onder het minimumloon valt. Je werkgever mag namelijk zelf bepalen hoeveel loon je krijgt zolang het weer niet onder de minimumloon valt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is alleen wel raar dat ze niet een standaart periode doen zo als 13 december begonnen 13 januari meer loon of 5 december begonnen 5 januari meer loon dus precies 1 maand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag alleen als dit specifiek opgenomen is in de arbeidsovereenkomst, Het loon niet onder het wettelijk minimumloon komt en de CAO(indien van toepassing) dit aangeeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding