Wat verdien je in loondienst bij 24 uur?

Ik ga (nadat ik een eigen zaak had) weer in loondienst werken. Nu ben ik goed door de sollicitatie gekomen en ben ik uitgenodigd voor een 2e gesprek, maar hebben bij mij neer gelegd wat ik wil verdienen...
Ik ben 37 jaar, wat zou ik dan kunnen vragen?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ga werken in een praktijk voor huidtherapie als pedicure. Ik ben al 6 jaar werkzaam als pedicure en ze willen graag dat ik laat opleiden tot medisch pedicure.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor werk ga je doen, een advocaat verdiend meer dan een winkelmeisje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, welk werk, branche, organisatie (groot klein), leidinggevend of niet?

Antwoorden (5)

Dat is niet een vast gegeven. ligt aan je opleiding werkervaring en soort werk dat je wilt gaan doen. Daarnaast zijn er ook cao's die in de meeste branches aangeven wat je kunt verdienen. Maar er is niet een standaard loon.
12 jaar geleden
de vraag is inderdaad of je al enige ervaring hebt in de baan waarop je solliciteert.

meestal praten ze in een cao over ervaringsjaren. 0, 1 of 2 jaar.

daarnaast hoe oud je bent? in dit geval ben je ouder dan 23 dus verdien je het volle loon.

en de functiegroep waarin je valt.

als je dus het cao van die werkgever opzoekt dan kun je zien wat je ongeveer zou verdienen aan de hand van die gegevens.

nu zal een werkgever in deze tijd proberen zo laag mogelijk te blijven met het uurloon (dit is ook afhankelijk van het aantal sollicitanten dat hij heeft en hoe hoog de druk ligt voor personeel bij hem. dit leidt je vaak al af in het gesprek)

als de vraag hoog is naar personeel zou ik 12 procent boven het cao loon gaan zitten. (8 procent marge is meestal standaard bij werkgevers)

dan zal hij een tegenbod doen waarbij hij tussen cao en jou vraag gaat inzitten. meestal in de vorm van een extra ervaringsjaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op het salariskompas. Daar kun je kiezen wat voor functie je doet en wat daar voor salaris tegenover staat. Weliswaar voor fulltime, maar dat is snel genoeg uit te rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag loste ik altijd met een dosis humor op.

Mijn antwoord was steevast:

1.000.000 Gulden per maand maar aangezien jullie dat niet kunnen betalen is de normale vergoeding die jullie aan de andere werknemers met dezelfde functie betalen voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de functie waarvoor je gaat zou ik dit absoluut niet doen. Je wilt namelijk een goede professionele indruk maken. En dat doe je o.a. door duidelijk aan te geven wat je waard bent. Met zo'n antwoord zou het bedrag wat ik bied als salaris als werkgever al een behoorlijk stuk omlaag gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is voor mij dan weer het teken dat ik in een dergelijk bedrijf niet zal passen. Aan elk voordeel zit een nadeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grap op zich is geen probleem (humor, mits gepast kan bijna altijd), maar het vervolgens niet kunnen noemen van je verwachte salaris wel. Zoals ik al zei, ik zou je wel een aanbieding doen, maar lager. Blijkbaar heb je zelf geen idee wat je waard bent, dus je hebt geen ander bod liggen noch heb je daar onderzoek naar gedaan, dus blijkbaar maakt het je niet zoveel uit. Dan ga ik daar ook niet zoveel voor betalen. En omdat jij dat niet weet, kom je gerust wel bij zo'n bedrijf uit.
Op http://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck kun je meteen de functie pedicure invullen. En dan zie je gelijk een grafiek die je kunt lezen m.b.v. het aantal jaren ervaring. Die grafiek is gebaseerd op fulltime. Dus wel even terugrekenen naar 24 uur. Kort door de bocht is dat dan 24/40 x het bedrag. Is niet de exacte berekening, maar het gaat maar om een indicatie. Hou aan de hoge kant aan. Zou zonde zijn als jij met een voorstel komt dat lager is dan zij in gedachten hebben, want dan zullen ze klakkeloos akkoord gaan met jouw voorstel en echt niet meer meedelen dat ze er meer voor over hadden gehad. Daarom vragen ze het ook aan jou, in de hoop dat je minder vraagt. Wees dus zeker niet te bescheiden!
Succes!