Geld lenen bij je werkgever,hoe gaat dit in zijn werk en is dit verstandig?

Ik heb wel eens gehoord dat je geld kan lenen bij je werkgever,wat zijn hier de voor en nadelen aan?
Zijn er nog voorwaarden aan en het belangrijkste is dit verstandig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (6)

De enige bankzaken die je doet met je werkgever is het innen van je loon. Geld lenen bij je werkgever is niet handig omdat hij dan in een nog grotere machtspositie komt te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle bazen zijn zo hufterig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet zozeer om zijn machtspositie.Maar ik vind dat hij niets met je financiën te
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+maken heeft
het enige geld dat een werkgever in je investeer heeft alleen te maken met bedrijfmatige zaken dus stel
hij wil graag dat je een rijbewijs haalt dan kan hij dit op die manier regelen maar geld op je eigen rekening krijg je niet.
12 jaar geleden
Bij sommige werkgevers is het mogelijk een lening aftesluiten.Voordeel kan zijn day je minder rente betaald dan bv een bank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel mogelijk om een voorschot te krijgen, je moet er dan wel rekening mee houden dat je de volgende maand minder salaris krijgt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraagt een voorschot/ lening en lost het beetje bij beetje af bij hem. Oftewel de boekhouding houdt iedere maand een x bedrag in op je salaris. Maar evengoed lenen is nooit slim!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is geld lenen nooit verstandig. Maar soms kom je voor onverwachte financiële verrassingen te staan. Als je dan bij je werkgever kan lenen, is dat meestal gunstiger qua rente. De werkgever moet een minimaal percentage aan rente doorberekenen aan de werknemer. Doet de werkgever dat niet, dan wordt de lening als inkomen gezien en moet er loonheffing over betaald worden.
Voor 2011 is het normpercentage 2,5 %.
Het eerste voordeel is dus een laag rentepercentage. Het tweede voordeel is dat registratie bij BKR niet nodig is. Het derde voordeel is dat de aflossing ingehouden kan worden op je salaris, zodat de aflossing gewaarborgd is. Alleen wanneer je dienstverband eindigt, zouden zich er problemen kunnen voordoen. Want hoe gaat het aflossen dan, of eist de werknemer de hele lening ineens op, zodat je toch moet uitwijken naar een andere leninginstantie/bank. Het is verstandig om daar afspraken over te maken. Hef heeft dus wel voordelen. Nadeel is dat je werkgever dan op de hoogte is van jouw schuld en dat moet je willen.
Óf je geld kan lenen bij je werkgever, hangt helemaal af van je werkgever en zijn bereidheid daartoe. Het is zeker niet iets vanzelfsprekends.