Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het beter om 1 baan of 2?

Ik heb nu een baan van gewoon 40 uur per week. Maar ben op zoek naar een andere baan en nu heb ik er een gevonden alleen is het voor maar 3 dagen in de week dat zou dus betekenen dat ik er een andere baan bij moet nemen om rond te komen. Is het dus beter om 1 baan te hebben of maakt het niet veel uit als je er 2 hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
966

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat ligt aan wat je baas ervan vindt dat je ander werk gaat doen en of je daar zelf fut genoeg voor hebt. Want 2 banen hebben kan best vermoeiend zijn. Overleg het eens met je baas en denk er zelf eens over na.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de banen goed kan combineren is het geen probleem. Als je 2e baan bijv. in de knel komt als je bij de 1e moet overwerken is het wat minder handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult ook moeten nakijken of je dan een relatiebeding of concurrentiebeding hebt, want dan is het niet mogelijk om 2 banen te hebben in hetzelfde vakgebied. Daarnaast zijn 2 banen vermoeiender dan 1 baan, omdat je elke week weer moet omschakelen. Ik heb het zelf 2 jaar gedaan en vond het achteraf gezien géén succes. Daarnaast heb je maar bij één werkgever recht op de heffingskorting, waardoor je bij je andere baan maximaal belast wordt. Dus ik zou, als ik jou was, er nog eens goed over nadenken. Succes met je beslissing!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding