ik wil een tattoo is dat handig ivm werk?

Ik zit er over te twijfelen om een tattoo te nemen. Ik ben momenteel 17 jaar (feb 18) ik wil de voorletters van mijn ouders en mijn zus op me onderarm zeten. de taal weet ik nog niet. Is dat wel verstandig in verband met een nieuwe baan? Ik ben in staat het te bedekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je bovenarm is dan handiger, en ik vind het ook mooier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het kunt bedekken is dat toch geen probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedekken is zeker geen probleem in de winter,maar wat doe je in de zomer als het warm is?
Het lijkt mij niet echt lekker om met de warmte iets met lange mouwen te dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Origineel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het ook handig wegwerken met Dermablend en je ziet niets meer van je tattoo.[zie bron filmpje] Bronnen:
- http://www.multivu.com/mnr/52721-dermablend-zombie-boy-go-beyond-the-cover

Antwoorden (5)

Het ligt eraan wat voor werk en aan de baas. Als je een rechter wil worden is het niet handig maar als je in een cafe wilt werken maakt het niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil fysiotherapeut worden of gymleraar op middelbaar of basisonderwijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja... Ik zou het niet zo erg vinden als ie klein is maar ik ben je baas niet. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de meeste scholen kun je het rustig vergeten ; en een gymleraar loopt zelden ALTIJD met zijn armen bedekt.
Je geeft al aan dat je het kunt bedekken, dus dan is het totaal geen probleem, zolang je geen badmeester wil worden :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je onderarm niet een heel handige plek is in verband met werk. Dan zou ik er eerder een op je schouder of enkel zetten. Het ligt er heel erg aan wat voor baan je van plan bent te nemen. Maar bedenk wel dat je een tattoo niet makkelijk kan laten weghalen, je zit er altijd aan vast, en dan is je onderarm niet een makkelijke plek. Je moet trouwens ook toestemming van je ouders hebben als je op je 17e een tattoo wil laten zetten, maar dat weet je waarschijnlijk al.
Het is wel heel mooi om de voorletters van je ouders en zus op je te laten tatoeëren!
Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Mijn ouders twijfelen er ook aan, ze zijn er alleen meer tegen dan voor ivm met werk later. ik wil het gewoon heel graag op mijn onderarm, zodat ik het altijd kan zien. Ik ga kijken ^^ :)
In de huidige samenleving is een tattoo geaccepteerd en zeker als het om een paar letters gaat die voor jou van betekenis zijn. Als het zichtbaar is en het voor jou veel waarde heeft zou ik er als baas totaal geen probleem mee hebben. Gewoon doen.... Een collega van mijn heeft de initialen van zijn overleden moeder op zijn onderarm getatoeëerd. Ik vind het wel wat hebben en aangezien wij dagelijks klanten over de vloer hebben kijkt er helemaal niemand raar op als deze initialen te zien zijn. Een normale tattoo is gerespecteerd, je hele arm onder de plakplaatjes is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle voor- en nadelen van het dragen van een tatoeage - of je dat nu leuk vindt of niet - zie je in dit reclamefilmpje.

Feit blijft dat er in bepaalde bedrijfstakken - en dat zijn in de regel de meest lucratieve - nu eenmaal op een bepaalde manier tegen mensen met een tattoo wordt aangekeken. En dat zal ook altijd zo blijven. Wil je dus PER SE een tattoo, zorg dan dat dat is op een plaats waar je die TE ALLEN TIJDE bedekt kunt houden, zonder jezelf te dwingen in de zomer met lange mouwen of een lange broek te moeten lopen.

Tijdelijk bedekken - of alleen als er klanten zijn - is niet altijd genoeg. De vergooit al primair je kansen om aangenomen te worden.

Als je nog twijfelt is het beste advies : niet doen. Een tattoo moet je pas nemen als je ZEKER weet dat je je LEVEN LANG met die afbeelding op je lichaam wilt lopen. En schuif de eventuele consequenties niet af op de 'intolerante' medemens ; je weet het tenslotte vantevoren.