Ik wil (kosteloos) een uitzendkracht overnemen die via Randstad bij ons heeft gewerkt. Na hoe lang mag dat?

Deze uitzendkracht werkt nu via een ander bureau bij ons. Maar in eerste instantie is hij via Randstad begonnen. Zij hanteren een minimale uitzendperiode, maar als de uitzendkracht niet meer bij hun werkt. Na hoeveel tijd mag je dan kosteloos de uitzendkracht aannemen?

Toegevoegd na 6 minuten:
dat ander bureau is een payroll bureau, want de uzk wilde niet meer via randstad werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (3)

Je hebt haar nu ingehuurd via een ander bureau dus moet je met dat andere bureau nu onderhandelen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een payroll bureau en per dag opzegbaar. Ik heb begrepen dat randstad een minimale termijn aanhoudt als de uitzendkracht niet meer bij randstad werkt, voordat je hem mag overnemen rechtstreeks zonder kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Maar in eerste instantie is hij via Randstad begonnen." Dus het is een hem. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep het is een hem...
volgens mij niet nyck, momenteel is het payroll bureau werkgever. Je kunt toch niet een half jaar nadat een uitzendkracht bij een werkgever 2 weken heeft gewerkt nog geld claimen. volgens mij houdt het een keertje op.. de vraag is na hoeveel maanden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat dit niet in het contract dat je met randstad had?
Zover ik weet een half jaar. Dat gebeurde hier bij mijn werk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Payroll kun je direct opzeggen maar ik begrijp niet uit je verhaal hoe de overstap is gegaan van randstad naar het payroll bedrijf? Heeft het payroll bedrijf randstad uitgekocht met een fee dan zul je dat wellicht gedeeltelijk wel terug moeten betalen aan het payroll bedrijf, maar normaliter als uitzendkracht via payroll bedrijf op uitzendbasis aan het werk is dan kan hij per direct worden overgenomen.

Verder hanteert randstad als daar geen afwijkende afspraken over zijn gemaakt normaliter overname van uitzendkracht na 1040 uur wat gelijk staat aan een half jaar, 40 uur per week.