Hoeveel dagen moet je werken om boete vrij voor je nieuwe werkgever bij een uitzendbureau weg te kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een contract getekend als het goed is... daar staat het in.

Antwoorden (2)

Dat is afgesproken (of hoort afgesproken te zijn in ieder geval als het uitzendbureau niet heel dom is :) ) in de afspraak tussen het uitzendbureau en de werkgever. Als jij zelf niet die afspraken kent kun je dat gewoon even navragen bij je uitzendbureau of degene bij de werkgever die de afspraken met het bureau heeft gemaakt.

Er is zoiets als een maximale uitzendtermijn maar die ken ik niet, maar sowieso, het liefst doe je zoiets natuurlijk gewoon netjes in overleg tussen jou, je werkgever en het uitzendbureau zodat er niemand boos of verdrietig wordt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maximale uitzendtermijn wordt genoemd in de overeenkomst met de werkgever. De standaard termijn varieert van 750 tot zo,n 1000 uur, of 26 weken. Echter, de werkgever kan als (grote) klant onderhandelen over deze termijn en een kortere termijn afspreken.
Overigens kan het uitzendbureau de werkgever geen financiele sancties/boete opleggen indien de overname eerder plaatsvindt. De samenwerking zal dan wel onder druk komen te staan of beeindigd worden. Vaak wordt er dan alsnog onderhandeld over het "overname-tarief".