Wat is een redelijke termijn om je salarisstrookje te ontvangen ?

De maand Augustus is inmiddels weer voorbij. Wat is nou een redelijke termijn dat ik mijn strookje van augustus zou mogen ontvangen ?

Ik vind zelf 1 week wel redelijk. Dus rond 7 september.
Hoe is dit bij andere bedrijven geregeld? Soms moet ik 3 of 4 maanden wachten op mijn loonstrookjes. Ik heb ze net deze week binnen gekregen van de maanden feb tot juli. Dan ook meteen 6 tegelijk. Maar wel veels te laat.

Ik ga mijn werkgever hierop aanspreken. Maar daarbij wil ik graag een redelijke termijn noemen. Binnen hoeveel dagen ontvangen jullie je loonstrookjes ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

meestal 7 dagen voor het eind van de maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(ik ga er even van uit dat je per maand betaald krijgt)

Jouw werkgever is verplicht (!) je een salarisstrook te overhandigen!
Behalve als er niets wijzigt. Dus maand 1 verdien je bruto x met eventueel vaste onkosten. Netto is je salaris y.
Indien het de maand erop hetzelde is, hoeft je werkgever geen strook te overhandigen.
Pas als er iets wijzigt is hij het weer verplicht.

Indien je op uurloon werkt en dit verschilt maandelijks is hij dus verplicht jou hier maandelijk een strook van te geven.

Wanneer hij de strook overhandigd is geen verplichting.
Maar wanneer krijg je betaald?
Ik denk dat het dan redelijkerwijs is dat hij je de strook binnen 7 dagen na betaling geeft!

Om op je laatste vraag terug te komen. Ik ontvang mijn strook altijd rond de 25ste van de maand!