Mag je werkgever diensten weer intrekken wanneer je als oproepkracht al voor een hele maand ingezet staat? CAO Jeugdzorg.

Ik was voor de maand Augustus ingepland (in de roostering meegenomen) op de groep waar ik vaste invalkracht ben, ivm onderbezetting (weinig jongeren op de groep) worden veel diensten geschrapt, de diensten die ik zou hebben worden onderverdeeld onder de vaste medewerkers, aangezien zij anders min uren opbouwen.
Dit terwijl mij gevraagd is om in de maanden augustus en september volop beschikbaar te zijn ivm vakantie van mijn collega's.
Het gaat om de CAO Jeugdzorg, ik kan weinig op internet vinden wat betreft mijn rechten als oproepkracht. Wie heeft het antwoord of advies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

het vaste personeel moet zoveel uren aangeboden worden als in het contract staat, zij krijgen maandelijks een vast loon, of ze die uren nu wel of niet gewerkt hebben, dus is het wel logisch dat zij voorgaan. Met een 0 uren contract heb je geen poot om op te staan, jij kan komen als je opgeroepen wordt, maar mag ook niet komen als jij geen tijd of zin hebt. Het is wel vervelend voor jou, als jij er tijd vrij voor hebt gemaakt en dan ineens niet meer nodig bent, probeer in een drukke periode een vast contract , al is het maar voor een paar uur, te bemachtigen, dan weet je ook waar je aan toe bent, financieel is dat ook prettiger, want dan krijg je bij ziekte ook doorbetaald.

Toegevoegd na 5 minuten:
ja dat mag dus, omdat hij tegenover het vaste personeel meer verplichtingen heeft