Werk je in een kantoorkamer of in een kantoortuin/kantoorzaal?

Wij hebben kantoorkamers. Op de meeste kamers zitten vier mensen.

Een gast die hier voor het eerst kwam, kreeg van mij een korte rondleiding. Na een tijdje vroeg hij, waar de kantoren waren. Ik wist niet wat hij bedoelde - die had ik toch de hele tijd laten zien?

Pas later realiseerde ik mij, dat hij alleen maar kantoortuinen kende. Gewone kamers met een beperkt aantal mensen per kamer waren hem vreemd.

Hoe werk jij? Als je kunt kiezen tussen kantoorkamer en kantoortuin, waar gaat jouw voorkeur naar uit?

(Natuurlijk alleen voor mensen die in een kantoorachtige omgeving werken.)

Weet jij het antwoord?

/2500

In een kantoortuin blijf ik wakkerder en effectiever, omdat er steeds mensen langskomen en het makkelijk is om even contact met iemand te maken, of naar anderen toe te lopen. Jammer aan een kantoortuin is dat er inderdaad altijd wel iemand op je scherm kan meekijken. Moet ik echt iets afmaken onder druk van een deadline, dan zit ik liever in een kleinere kamer. Makkelijker concentreren. Mooie van ons kantoor is da we flexplekken hebben. Ik kan 's morgens kiezen of ik ga zitten in kantoortuinsetting, of in een kamer. Fijn, als je de avond ervoor hebt geborreld, bijvoorbeeld ;) Maar liefst zou ik helemaal niet meer in een kantoor werken... Maar daar wordt eh... Aan gewerkt :) Toegevoegd na 45 seconden: alweer +t :\ Toegevoegd na 7 minuten: Heb weleens gehad dat een nieuwe collega boos was dat hij "op de gang" moest zitten :) Zo zie je maar dat iedereen weleens zijn concepten moet bijstellen.

wij hebben 3 ruimtes, 1 met 2 personen (marketing) 1 met 3 personen (sales en projectmanagers) en 1 met 9 personen (de zgn 'werkvloer') Als administratief medew. zit ik hier ook.

Ik werk in een kantoorkamer. Heb eigenlijk nooit in een kantoortuin gewerkt. Een kantoorkamer lijkt mij wat rustiger en persoonlijker. Het verschil lijkt mij uitsluitend de omvang en het aantal werkplekken...

Ik heb net mijn kantoorpand verbouwd. Eerst hadden we aparte kamers met hoogstens 2 personen erin. Nu hebben we 1 grote ruimte waar we met zijn 5-en werken. Het werkt een stuk prettiger moet ik zeggen; snellere communicatie, kortere lijnen voor overleg enzo. Toegevoegd na 1 minuut: Owjah... even als toevoeging... ik ben zelf baas en van mij mag iedereen gewoon GV-en hoor; zolang het werk maar af komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100