Dat kun je bruto vinden in de cao voor transport en logistiek. Dat is afhankelijk in welke schaal je wordt ingedeeld en of je binnenlandse ritten gaat rijden of buitenlandse ritten. Dus kijk in de cao en ga er van uit dat je ongeveer 35% minder netto hebt als bruto.
12 jaar geleden
Dat is vanaf het wettelijk minimumloon, en het kan oplopen tot ruim 3500 euro netto.

Het is afhankelijk van het voertuig dat je bestuurt en in wat voor werk je zit.

Op een bakwagentje zit je in de lage loonschaal.
Op een trekker oplegger of motorwagen + aanhangwagen zit je in een hogere loonschaal.

Rij je internationaal incl weekenden weg dan zit je in de hoogste loonschaal.

Het is ook afhankelijk, hoeveel uur je maakt, en of je in aanmerking komt voor toeslagen.

Het is dus best mogelijk dat je op een bakwagentje meer verdient dan op een trailer, alleen moet je er dan wel 2x zo hard voor werken.

Het basisloon als vrachtwagenchauffeur is als chauffeur C+E (=trekker oplegger of combi chauffeur) rond de 1500 E netto,in loonschaal D6! Hoe meer overuren je maakt en hoe langer je wegblijft des te meer ga je verdienen.

Een chauffeur C+E in de hoogste loonschaal binnenland die ongeveer 15 overuren per week maakt = 55 gewerkte uren per week, en elke avond thuis is houd daar netto ruim 2100 euro per maand aan over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je binnenland rijdt en een uurtje of 55-60 werkt zal het rond de €2500-2800 zijn. Buitenland en je werkt 55-60 uur in de week en een paar weekenden weg bent zal het €3000-3500 zijn.