horeca is de afkorting van hotel, restaurant, café.

Onder winkels valt nog veel meer dan dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horeca = HOtel, REstaurant CAfe,
dus die zaken waar je iets kunt eten drinken of overnachten.
Winkels zijn plaatsen waar iets verkocht wordt
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol wist ik niet +
horeca is zoals al eerder gezegd Hotel, Restaurant, Cafe. dus daar waar je kunt zitten en eten of drinken is een horecagelegenheid.
wettelijk gezien wordt er dan nog een onderscheid gemaakt tussen alcoholverkopende bedrijven en bedrijven die dat niet doen. degene die bijvoorbeeld alleen koffie en thee verkopen vallen dan weer onder detailhandel volgens de wet.