Hoe solliciteer ik bij een supermarkt?

Ik wil graag gaan vakken vullen bij een supermarkt, maar ik heb geen flauw idee hoe ik moet solliciteren!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Antwoorden (8)

Naar de infobali/kassa gaan en om een solicitatie formulier vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien naar een winkel gaan en vragen of ze een sollicitatie formulier voor je hebben.. anders eens vragen naar de manager.. vraag aan hem/haar of ze nog mensen kunnen gebruiken en wat de procedure is voor sollicitatie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraagt een sollicitatie formulier, vult die in, stuurt hem op en als het goed is mag je op gesprek (als ze mensen zoeken ofzoiets dergelijks)

Of wou je juist weten hoe je moet zijn op dat gesprek? Hoe je dat moet doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms staat op de site een online invul formulier anders gewoon bij de balie vragen dit heb ik ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bij de informatiebalie een sollicitatieformulier gehaald, ingevuld, in een envelop gedaan(kan je evt. je CV nog bij doen) en weer ingeleverd bij dezelfde balie, 2 dagen later werd ik al op gesprek gevraagd.
Mijn zus heeft dat ook gedaan, een jaar eerder dan mij, maar die heeft niks te horen gekregen, ze heeft gebeld, maar nog werd niks afgesproken, toen is ze gewoon een keer langsgegaan, en ze werd vrijwel meteen uitgenodigd, dus je moet soms ook laten zien dat je er echt wat voor wil doen, en niet alleen maar afwachten.
(niet gelijk na een week achteraan gaan, soms duurt het wat langer ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de vakantieperiode hebben ze vaak veel mensen nodig. Als je de bedrijfsleider aanspreekt heb je grote kans dat hij/zij geen zin in de rompslomp van solliciteren heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan je doen door:

1. je gaat naar de supermarkt zelf en spreekt een van de werknemers aan deze hebben zelf ook ooit gesolliciteerd dus zullen deze mensen u verder de juiste richting in sturen.

2. je zoekt op het internet naar de supermarket en kijkt of deze een vacaturen link heeft en reageert hierop.

wanneer je langs gaat zou je eventueel een kleine cv mee kunnen nemen indien u in het bezit bent hiervan. ( als je een nette cv mee neemt toont dit een aantal goede eigenschappen netjes verzorgt etc ) dit zou kunnen helpen bij een sollicitatie.

indien je een gesprek krijgt zorg dat je kennis over jezelf hebt. wat zijn jou goede en slechte eigenschappen. echter denk goed na over de slechte eigenschappen spreken deze niet de goede tegen en zijn ze niet te slecht.

probeer wanneer je iets stuurt of wanneer je daar bent. een goede indruk achter te laten zodat je je kans verhoogt!

houd je rustig wees niet te nerveus dan komt het wel goed!

tenzij ze geen personeel zoeken

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het aardig eens met de gegeven antwoorden, behoudens eentje, ik zie het zelf ook graag, vraag naar de manager. Zeg dat je wilt komen werken. Uiteraard zal hij/zij je hetzelfde formuliertje geven maar je hebt mijns inziens een plusje. Je toont namelijk initiatief en laat zien dat je niet bang bent om mensen aan te spreken of aangesproken te worden. Dat is best wel handig in een supermarkt lijkt me.

Je kan het uitbreiden, niet na ontvangst weglopen met een dank je wel, maar vraag naar de sollicitatieprocedure en welke functies er allemaal vrij zijn of wanneer die er komen. Vraag of het mogelijk is om eens een uurtje mee te kijken. Niet dat het zo moeilijk is, maar zo laat je indirect zien dat je leergierig bent en enthousiast.

Bij bedrijven en dus ook supermarkten, komen honderden brieven en soll.formulieren binnen.
Als je te werk gaat zoals ik net omschreef, dan hebben ze honderden dezelfde brieven en eentje waar ze een gezicht en een indruk bij hebben opgedaan. Zorg dat jij diegene bent, zorg dat je net even dat plusje hebt.

Succes met de sollicitatie.