Ik zou zeker biologie nemen, eventueel talen voor als je in het buiten land moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biologie, Talen, misschien Aardrijkskunde om te weten waar welke ploeg speelt, waar je fietst (als voorbeeld), Club/Wieler-Geschiedenis..

Hangt er ook vanaf welk voor Sportverslaggever, welke sport?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HBO studie journalistiek in Zwolle en/of Utrecht. Talen.

In principe is een basis opleiding journalistiek voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe heb je geen speciale opleiding nodig. Journalist is namelijk geen beschermde titel. Iedereen mag zich journalist noemen.

Je een beetje verdiepen in het onderwerp sport is natuurlijk nooit weg, maar dat kun je gewoon in je vrije tijd doen, vanuit de krant en vanaf de tv.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Je moet beginnen met de opleiding 'Journalistiek', waarvoor geen vakkenpakketeisen zijn.
Pas later ga je je specialiseren.

Zelf denk ik dat het wel handig is als je goed bent in Nederlands.